سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغ کوکاکولا و فانتا در صدا و سیما  


در حالی که هنوز چند روزی از راهپیمایی مردم از روز قدس نگذشته صدا و سیما اقدام به تبلیغ کوکاکولا و فانتا نمود. این برنامه حوالی ساعت12 سه شنبه مورخ 23/5/92 شب از شبکه بازار در گزارشی از بازار نوشابه در کشور به مدت 12دقیقه پخش گردید.

در این گزارش که مربوط به بازار نوشابه بود تنها دو شرکت کوکاکولا و پپسی مورد تبلیغ قرار گرفت و نه تنها از شرکت های دیگر ایرانی مانند زمزم، نوشاب و... هیچ صحبتی نشد بلکه تمام زیرمجموعه های این دو شرکت مانند محصولات کوکاکولا، فانتا، اسپرایت، نوشابه های رژیمی، نوشابه های 2لیتری، 1.5 لیتری، 300 سی سی و قوطی های فلزی همراه با قیمت هر یک از آنها مجزا و کامل معرفی گردید.

در بخش دیگری از این گزارش، بصورت کاملا مشکوکی گزارشگر دو مرتبه از یک فروشنده بی اطلاع و ساده انگار سوال میکند که آیا اینها تولید داخل هستند یا خارج از کشور که فروشنده پاسخ میدهد تولید داخل می باشد. این درحالی است که بر روی نوشابه های خوشگوار اولا دو کلمه اصل و اورجینال ذکر شده، دوما بر روی نوشابه ها ذکر شده است که تحت لیسانس کمپانی کوکاکولا می باشند و آقای مهدی صیادیان عضو هیئت مدیره شرکت خوشگوار اعلام نموده است که اسانس مورد نیاز خود را از کمپانی کوکاکولا شعبه ایرلند تهیه می نماید. (1)

این تبلیغ در صدا و سیما در حالی صورت میگیرد که مردم در راهپیمایی روز قدس تحریم کالاهای صهیونیستی را از مسئولین خواستار بودند (2) ، صدا و سیمای ما نه تنها هیچ گزارش یا اشاره ای به این موضوع نداشت بلکه چند روز پس از راهپیمایی پرشکوه مردم اقدام به تبلیغ این شرکت ها نموده است.

مقام معظم رهبری نیز در دیدار با آیت الله علم الهدی تاکید کرده بودند که ایران نباید به مروج کالاهای صهیونیستی باشد. (3)

پی نوشتها
1- https://www.donya-e-eqtesad.com/news/491947/  روزنامه اقتصاد نوین
2- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920511000186 خبرگزاری فارس
3- روایت آیت‌الله علم‌الهدی از دیدار با رهبری / مشرق نیوز / کدخبر 2450


نوشته شده در  سه شنبه 92/5/29ساعت  11:33 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()