سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماده واحده – ماده (1) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/1369 به شرح زیر اصلاح میگردد:
ماده 1- سرزمین فلسطین به ملت فلسطین تعلق داشته و دارد و رژیم اشغالگر قدس و حکومت غاصب صهیونیستها که با ظلم و غصب و قتل عام و جنایت بر این سرزمین و بیت‌المقدس مسلط گردیده‌اند غاصب و ظالم و محکومند و بر همه ملتها و انسانهای حق‌طلب جهان خصوصا” مسلمانان و بالاخص مردم و حکومت جمهوری اسلامی ایران لازم است از مردم ستمدیده و آواره و مبارز فلسطین تا رسیدن به حقوق حقه خویش به هر نحو ممکن حمایت و دفاع نمایند.

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی موظف است از طرق مختلف این حمایت را تعمیق و گسترش بخشد و در فرصتهای مقتضی کنفرانسی از نمایندگان کشورهای اسلامی و صاحب نظران در این راستا تشکیل دهد.
دبیرخانه دائمی کنفرانسهای بین‌المللی فلسطین به منظور برگزاری این کنفرانسها و پیگیری مصوبات مجلس شورای اسلامی درباره فلسطین تشکیل میشود.

اعضاء دبیرخانه پنج نفر متشکل از یک نفر به انتخاب رئیس مجلس شورای اسلامی (به عنوان دبیر) و دو نفر نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی موضوع ماده (5) این قانون برای کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و دو نفر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس میباشد. کلیه امور دبیرخانه با نظر اعضاء انجام پذیرفته و مصوبات آن با رأی اکثریت اعضاء لازم‌الاجراء است.هزینه دبیرخانه دائمی از محل اعتبار قانون مصوب قبلی تأمین میگردد.

دستورالعمل اجرایی این قانون توسط دبیرخانه تهیه و به تصویب رئیس مجلس شورای اسلامی میرسد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و نهم خرداد ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 8/4/1384 به تأیید شورای نگهبان رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی
غلامعلی حداد عادل


نوشته شده در  یکشنبه 92/5/20ساعت  12:17 صبح  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()