سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چنانچه کشورهای اوپک بخواهند نفت را برای کشوری تحریم کنند، قبل از اقدام صنعت نفت، لازم است سران سیاسی آنها در سطوح بالا به چنین نظری برسد و تصمیم‌گیری کنند، آن گاه صنعت نفت اجرا خواهد کرد.
مهر: نماینده دائم ایران در اوپک گفت: تحریم نفتی حامیان اسرائیل از سوی اوپک به نظر سیاسی سران کشورهای اسلامی بستگی دارد.

سید محمد علی خطیبی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تحریم صادرات نفت به اسرائیل از سوی کشورهای عضو اوپک که از سوی یک سازمان اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: سال‌ها پیش اعراب طی یک تحریم نفتی، اسرائیل و حامیان این کشور را تحریم کردند. ولی به‌ طور کلی این یک بحث کاملا سیاسی بوده که بهتر است به جای اوپک که یک سازمان اقتصادی محسوب می‌شود، در فضای سیاسی و با حضور سران کشورها مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر این‌ نکته که افرادی این موضوعات را اعلام می‌کنند در صدد انعکاس افکار عمومی دنیای اسلام هستند که به شدت از وضعیت غزه ناراحتند، افزود: افکار عمومی جهان به طور خودکار به مطالباتی می‌رسد که ممکن است ابراز شود.

به گفته نماینده ایران در هیئت عامل سازمان اوپک، در این زمینه شخصا می‌پذیرم که این یک خواست عمومی است که به نوعی اسرائیل و حامیان آن تنبیه شوند و یک موضوع بر حق و یک مطالبه عمومی در دنیا است اما باید در بستر مناسب مطرح شود.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه کشورهای اوپک بخواهند نفت را برای کشوری تحریم کنند، قبل از اقدام صنعت نفت، لازم است سران سیاسی آنها در سطوح بالا به چنین نظری برسد و تصمیم‌گیری کنند، آن گاه صنعت نفت اجرا خواهد کرد.

خطیبی تاکید کرد: به همین دلیل اگر در سطوح بالای سیاسی بین‌المللی و حداقل جهان اسلام این موضوع مورد توافق قرار بگیرد، طبیعتا بخش‌های صنعت نفت اجرا خواهند کرد.
 

نوشته شده در  دوشنبه 88/2/7ساعت  12:15 صبح  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()