سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنم با اعلام تحریم ملی سفر و توصیه به مردم جهان برای اجتناب از سفر به سرزمین‌های اشغالی و نیز تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی از سوی گردشگران در تمام نقاط جهان موضع مسئولانه خود را نشان دهیم.
فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارسال پیامی به تمام مسئولان بلندپایه سازمان‌های بین‌المللی خواستار اعلام صریح مخالفت و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه از سوی مجامع بین‌المللی شد.

اسفندیار رحیم مشایی در پیام‌های جداگانه‌ای به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد، فرانچسکو فرانجیالی دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی، طالب ریفاعی معاون سازمان جهانی جهانگردی و همچنین وزراء و رؤسای گردشگری و سفرای کشورهای اسلامی و غیراسلامی بر پاسخ مناسب و شایسته سازمان‌های مسئول بین المللی و مدعیان حقوق بشر در قبال دد منشی‌های صهیونیستها در غزه تأکید کرد.

مشایی همچنین در پیام‌های جداگانه‌ای به عبدالله واد رئیس دوره ای سازمان کنفرانس اسلامی احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی، عمرو موسی دبیر کل اتحادیه عرب، سفرای کشورهای اسلامی در ایران و سایر سازمانها و مؤسسات بین ‌المللی اسلامی خواستار واکنش قاطع و شکایت از سران رژیم صهیونیستی به سازمان ملل درخواست محاکمه آنان و تحریم کالاهای رژیم غاصب صهیونیستی شد.

در پیام مشایی خطاب به مسئولان سازمان‌های بین المللی و وزرای گردشگری کشورهای اسلامی آمده است:

اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه موج وسیعی از نگرانی‌ها را در بین ملت های جهان به ویژه مسلمانان ایجاد کرده است و آه جانسوز مجروحان و خانواده‌های داغدار شهیدان این فاجعه هولنک، گوش فلک را پر کرده لکن پاسخ مناسب و شایسته ای را از سوی سازمان‌های مسئول بین المللی و مدعیان حقوق بشر دریافت نکرده است عجیب است! چگونه می‌توان در برابر چنین جنایت ددمنشانه‌ای سکوت اختیار کرد و از کنار آن به سادگی گذشت.

اگرچه سابقه ننگین صهیونیستها در جنایات ضد بشری دامنه دار است ولی وقوع گستخانه آن در شرایط حاضر و در آستانه سال جدید میلادی لکه سیاهی بر دامن انسانیت و شرف و غیرت انسانی است. چگونه می توان در برابر این ننگ که همه دستاوردها و میراث بشری را زیر سوال برده است لب فرو بست؟ آیا سکوت در برابر این همه جنایت کمک به ظالم و ستمگر برای توسعه وتعمیق جنایت نیست؟ کسانی که در چنین شرایطی سکوت می‌کنند در برابر رسو الله چه پاسخی خواهند داد؟ اظهار مخالفت با چنین اقدامات ضد بشری حداقل واکنش انسانی است و این کمترین تکلیف و وظیفه است که بر عهده هر انسان آزاده و غیرتمندی قرار دارد. بدیهی است مسئولیت شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، هنری واجتماعی و.... همه آنان که قدرت اثرگذاری بالاتری را دارند به مراتب بیشتر است.

معاون رئیس جمهور با ارائه پیشنهادی مبنی بر تحریم ملی سفر در پیام خود به مسئولان گردشگری کشورها آورده است:

سازمان های جهانی و گردشگری و همه کسانی که در جهان در صنعت گردشگری فعالیت می کنند در حقیقت با ایجاد فرصت‌های سفر موجبات گسترش و تعمیق روابط بین ملتها را فراهم می‌کنند و از این طریق مستقیما و به طور مؤثر به ایجاد دوستی و مودت و مآلا صلح پایدار بین آحاد جهانیان کمک می‌کند. غنی کردن زندگی و شیرین کردن کام مردم در جهان مأموریت بزرگی است که بر دوش یکایک ما قرار دارد و درک چنین جایگاه شایسته ای اقتضا می‌کند که از توان و ظرفیت ملی و بین المللی خود برای مخالفت با تجاوزطلبان و سلطه جویان استفاده کنیم و از مردم بی دفاعی که در خانه و کاشانه و کوچه و خیابان شهر و سرزمینشان مورد محاصره کامل و سپس هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند حمایت کنیم. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌کنم با اعلام تحریم ملی سفر و توصیه به مردم جهان برای اجتناب از سفر به سرزمین‌های اشغالی و نیز تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی از سوی گردشگران در تمام نقاط جهان موضع مسئولانه خود را نشان دهیم.

مشایی در پیامی جداگانه به بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز بر نقش تعیین کننده سازمان ملل تأکید کرد و خطاب به وی آورده است: اینجانب اطمینان دارم که اکنون قلب جنابعالی و خانواده محترمان از این جنایت هولناک متأثر و غمگین است و به همین خاطر علاقه مند به همدردی با مظلومان غزه و مخالفت با قتل و کشتار مردم و به ویژه زنان و کودکان فلسطینی و محکومیت عاملان سنگدل و ستمگر صهیوینست هستید. لذا لازم است به نام خدا و برای انسان و فضیلت و شرف برای دفاع از حقیقت و آزادی و با شجاعت و جسارتی که از آن مقام عالیرتبه انتظار می رود در برابر این اقدامات ضد بشری بایستید واز مردم بی دفاعی که در خانه و کاشانه و کوچه و خیابان شهر و سرزمینشان موردمحاصره کامل و سپس هجوم وحشیانه قرار گرفته اند حمایت کنیم.

اینجانب به عنوان یک عضو از جامعه انسانی جهانی و برای عدالت و حقانیت و با عشق به صلح امنیت و آزادی برای همه مردم جهان از سران رژی صهیونیستی نزد سازمان ملل متحد به خاطر جنایاتشان در غزه شکایت می کنم و از جنابعالی انتظار دارم برای پاسداشت تاریخی حرمت انسان به این شکایت رسیدگی جدی به عمل آورده و نتیجه آن را به اطلاع مردم جهان برسانید.
 

نوشته شده در  دوشنبه 88/2/7ساعت  12:13 صبح  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()