سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بی بی سی گزارش داد: فرانسوا ساویر پرو، از مسئولان دفتر مطبوعاتی شرکت نستله در سوئیس، در واکنش به تقاضای تحریم محصولات این شرکت توسط گروهی از دانشجویان ایرانی به بخش فارسی بی بی سی گفت که هر گونه تحریمی تنها منجر به بیکاری تعداد زیادی از کارکنان ایرانی این شرکت در ایران خواهد شد و به علاوه نستله یک شرکت بین المللی است که فقط ملاحظات تجاری، نه سیاسی را برای فعالیت های اقتصادی خود در نظر می گیرد.

گزارش ها از تهران حاکی است که تظاهراتی در برابر دفتر شرکت نستله واقع در میدان آرژانتین برگزار شده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، گروهی از دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار تحریم محصولات این شرکت که معتقدند به"فعالیت های اقتصادی صهیونیستی" اشتغال دارد، شده اند.

تجمع کنندگان خواستار پایان بخشیدن به فعالیت های اقتصادی شرکت نستله در اسرائیل بودند. از جمله شعارهای تظاهرکنندگان این بود که "کالاهای صهیونیستی تحریم باید گردد، شرکت صهیونیستی تعطیل باید گردد".

شرکت سوئیسی نستله که با 69 میلیارد دلار فروش سالیانه بزرگترین شرکت تولید کننده مواد غذایی جهان است در بیش از صد کشور جهان فعالیت دارد و در ایران نیز دارای دو کارخانه تولید مواد غذایی است.

محصولات این شرکت از غذای نوزادان و کودکان تا شکلات های محبوبی چون کیت کت، سوپ مگی و نیز نوشابه و قهوه را در بر می گیرد.

فرانسوا ساویر پرو، از مسئولان دفتر مطبوعاتی شرکت نستله در سوئیس، در واکنش به تقاضای تحریم محصولات این شرکت توسط گروهی از دانشجویان ایرانی به بخش فارسی بی بی سی گفت که هر گونه تحریمی تنها منجر به بیکاری تعداد زیادی از کارکنان ایرانی این شرکت در ایران خواهد شد و به علاوه نستله یک شرکت بین المللی است که فقط ملاحظات تجاری، نه سیاسی را برای فعالیت های اقتصادی خود در نظر می گیرد.

در سایت شرکت اسرائیلی "اوسم" ذکر شده است که 51 درصد از سهام آن متعلق به نستله است؛ مدیر روابط عمومی نستله می گوید که این شرکت در همه کشورهای جهان بدون توجه به مذهب، نژاد یا مسائل سیاسی فعالیت می کند و فعالیت در اسرائیل نیز از آن جمله است.

منبعی که ما برداشتیم فروم رهپویان وصال

 

این لینک خبر مرتبط داره که تحصن دانشجویان مقابل نسته هست


نوشته شده در  یکشنبه 88/2/6ساعت  11:48 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()