سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سعید ابوطالب: فعالیت نستله در ایران باید متوقف شود
نماینده مردم تهران در گفتگو با مهر از بررسی طرحی در مجلس خبر داد که براساس آن، مبادلات اقتصادی با شرکت‌های چند ملیتی به‌ویژه وابسته به رژیم صهیونیستی تنظیم و در صورت لزوم محدود و یا حذف می‌شود.


نماینده مردم تهران درگفتگو با خبرنگارمهر درخصوص واکنش مجلس به فعالیت شرکت نستله وابسته به رژیم صهیونیستی گفت: هم اکنون دستگاه های سیاست‌گذار اقتصادی و سیاسی در کشورهمسو نیستند و به صورت دو کشور مجزا از یکدیگر عمل می کنند.
سعید ابوطالب با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب اطراف مسجد القصی افزود: درحالی که برخی ازکشورهای اروپائی وآسیایی در جهت دستیابی ایران به انرژی هسته ای سنگ اندازی می کنند متاسفانه در عرصه سیاست اقتصادی ما این امر لحاظ نمی شود.
وی تاکید کرد: تمام شرکت هایی که با رژیم صهیونیستی مبادلات اقتصادی دارند ازجمله شرکت نستله و موجب تقویت بنیان مالی این رژیم می شوند، باید از روابط اقتصادی کشور حذف شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که سلاح اقتصادی یک سلاح برنده در کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت به هم ریخته بودن وضعیت سیاسی و اقتصادی کشوربه این امر توجهی نمی شود.
وی تاکید کرد: اقدام دانشجویان برای مقابله با فعالیت این گونه شرکت ها از جمله نستله کافی نیست و باید مجلس، دولت و رسانه ها در این زمینه به طورجدی وارد میدان شوند.
ابوطالب ازطرح تنظیم مبادلات اقتصادی با شرکت های چند ملیتی از جمله رژیم صهیونیستی در مجلس خبر داد و افزود: به علت بحث بودجه در مجلس، این طرح در سال آینده مطرح خواهد شد.
وی تاکید کرد: مجلس انتظار دارد که برای برخورد با فعالیت شرکت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی نخستین گام را باید دولت بردارد.
در خبرها آمده است: نستله یک کمپانی تغذیه بین‌المللی است که در سال 1866 میلادی در سوئیس توسط هانری نستله تاسیس شد و اکنون در 100 کشور جهان، 350 شعبه دارد. محصولات غذایی نسکافه، سرلاک، مگی، کافی میت و ... از جمله تولیدات این شرکت در سطح جهانی است.
نستله در سال 1998 جایزه جوبیلی (Jubilee Award) را از دست نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرد. این جایزه به بزرگترین شرکت‌های تامین کننده اقتصاد اسرائیل اعطا شده است.
این شرکت در سال 2000 میلادی، مبلغ 6/14 میلیون دلار به صندوق غرامت هلوکاست واریز کرده است. بیانیه رسمی این پرداخت در پایگاه اینترنتی این شرکت موجود است.
اکنون نستله بیش از 4000 پرسنل در بیش از 10 شعبه اصلی در سرزمین‌های اشغالی دارد که یکی از مهمترین شعب آن، در شهرک صهیونیستی سدیروت (واقع در مناطق اشغالی نوار غزه) به مساحت 700 متر مربع می‌باشد.
شرکت نستله مالک 1/50 درصد سهام شرکت اسرائیل Osem (از بزرگترین شرکت‌های غذایی اسرائیل) است. همچنین آمریکا سالانه 24 میلیون دلار را به ازای سرمایه‌گذاری در اسرائیل به این شرکت اعطا می‌کند
 
منبع فروم باشگاه جوانان ایرانی

نوشته شده در  جمعه 88/2/4ساعت  2:18 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()