سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هفت خان مبارزه با شرکتهای حامی صهیونیسم
تاریخ: دوشنبه ? بهمن ????
بازخوانی نامه ی سرگشاده به وزیر صنایع و معادن در مورد توقیف فعالیت شرکتهای صهیونیستی
درجه: مهم
یادداشت: این نگرانی وجود دارد که این فشارها، شما را از اقدام اثر‌گذار و جدی بازدارد. و به جای پرداختن به کالاها و شرکت‌های بزرگ، به برخی شرکت‌های خرد و بی خاصیت بپردازید. و به جای توجه به بازار داخلی، مانند وزارت محترم خارجه، خدمات و کالاهایی را مد نظر قرار دهید که نشان Made in Israel خورده باشند! بسیج دانشجویی امیرکبیر پس از چند روز از دستور وزیر صنایع برای تعلیق فعالیت شرکت های مظنون به ارتباط با صهیونیست ها، در یک نامه ی سرگشاده ضمن تشکر و حمایت از این اقدام شجاعانه، به وزیر صنایع راجع به خطرات و خباثت های دشمنان در این راه تذکر داد

http://motalebe.ir/image.php?image_id=3579&view=standard

حامیان صهیونیسم را تحریم کنید
باسمه تعالی

«إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِی الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ»

جناب آقای مهندس محرابیان
وزیر محترم صنایع و معادن
سلام علیکم؛
دستور انقلابی و شجاعانه‌ی شما مبنی بر تعلیق فعالیت و تبلیغ شرکت‌های مظنون به ارتباط با صهیونیست‌ها، باعث مسرت دانشجویان و مردم مبارز ایران گردید. وظیفه‌ی خود دانستیم ضمن تشکر صمیمانه از اقدام مهم و مناسب شما، چند نکته را یادآور شویم:
- بی‌شک دانشجویان و جوانان ایران اسلامی نیز همچون مردم غیور و مسئولین دغدغه‌مند، در شرایطی که برادران و خواهران مسلمان‌ در نوار غزه تحت شدیدترین جنایت‌ها و ظلم‌ها هستند، آرزومندند تا اسلحه در دست گرفته و در کنار مقاومت شرافتمندانه‌ی مردم آن خطه، علیه ددمنشان صهیونیست به نبردی بپردازند که نتیجه‌ای جز پیروزی ندارد. اما در این شرایط که چنین امکانی میسر نیست، مبارزه در جبهه‌ی اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و رسانه‌ای جدی‌تر از همیشه مطرح می‌گردد. و علی‌الخصوص با توجه به اهمیت اقتصاد در تفکر پوچ مادی صهیونیست‌ها و مستکبرین، و تصریح قرآن کریم که «لتجدنّهم احرص النّاس على حیاة»، استفاده از این نقطه‌ی آسیب‌پذیری و وارد کردن ضربه‌ی اقتصادی به صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها، بی‌شک ابزاری کارآمد است.
- حضور و فعالیت شرکت‌هایی که به طرق مختلف وابسته به صهیونیست‌ها هستند در کشور اسلامی ایران، که پرچمدار مقابله با صهیونیسم در جهان است، بسیار جای تأسف داشته و دارد. و در سالیان اخیر، دانشجویان انقلابی اقدامات زیادی -از انتشار نشریه و کتابچه، تا برگزاری همایش و نمایشگاه، تا تجمع و اقدام عملی برای برچیدن این محصولات- کرده اند. و گسترش این اقدامات به بدنه‌ی مردم، موجی از درخواست‌های عمومی را برای حذف هر چه سریع‌تر این قبیل کالاها فراهم آورده است. حضور و ادامه‌ی فعالیت این شرکت‌ها، علی‌رغم فتاوای صریح مراجع –به خصوص رهبر انقلاب-، و وجود قانون مصوب، مایه‌ی تأسف بسیار است. به هر دلیل (غفلت، بی‌دقتی، اولویت قائل نشدن، یا خدای ناکرده برخی منافع مادی) که این اتفاق افتاده باشد، اکنون بایستی برخوردی جدی در این زمینه صورت گیرد، که این کار از ید توانمند شما و دولت نهم ساخته است. که علی‌رغم کوتاهی‌ای که تا کنون صورت گرفته، ما این دولت را مانند دولت‌های قبل نمی‌دانیم که نه اراده‌ی چنین جهادی را داشته‌اند و نه توانش را.
- در صورت شروع مبارزه‌ی جدی در این مسیر، مسلماً جریا‌ن‌هایی دست به تحرک و فعالیت، خبرسازی، اشاعه‌ی شبهات، ترویج تحلیل‌های غیرمنطقی، مصلحت سنجی‌های بی‌مورد و … خواهند زد تا شاید شما را از این اقدام بر حذر دارند. و چه بسیار خواهند بود افرادی که با ظاهر دلسوزی برای نظام، چنین استدلال‌هایی را مطرح می‌کنند. توجیهاتی که شبیه به توجیهات برخی خواص در محرم ?? هجری قمری، برای تنها گذاشتن حسین بن علی سلام‌الله‌علیه است.
این نگرانی وجود دارد که این فشارها، شما را از اقدام اثر‌گذار و جدی بازدارد. و به جای پرداختن به کالاها و شرکت‌های بزرگ، به برخی شرکت‌های خرد و بی خاصیت بپردازید. و به جای توجه به بازار داخلی، مانند وزارت محترم خارجه، خدمات و کالاهایی را مد نظر قرار دهید که نشان Made in Israel خورده باشند!
مطمئن باشید که شرکت‌هایی که نه تنها تا کنون فعالیت کرده‌اند که بعضاً با برقراری ارتباط با برخی رجال سیاسی و آقازاده‌هاشان، و استفاده از حمایت اشخاص فاسد ذی‌نفوذ، امتیازاتی ویژه هم به دست آورده‌اند، از هر تلاشی برای به نتیجه نرسیدن اقدام شما دریغ نخواهند کرد. و آنچه باعث شده است تا از سال ???? تا کنون ماده ? قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین به اجرا نیاید، علی رغم صراحت و جامعیت نسبی آن، وجود همین اقشاری است که با بهانه‌های واهی مانع انجام عملی آن شده‌اند. اینان موانع و شبهات زیادی در مسیر ایجاد خواهند کرد و به نوبت، آن‌ها را به صحنه خواهند آورد. رستمی باید برای عبور از هفت خوان‌شان! اکنون به اختصار، و به صورت نمادین، برخی شبهاتی که تا کنون شنیده‌یم را به عنوان «? خوان مبارزه با کالاهای صهیونیستی» یادآوری می‌نماییم:
?- یکی از اولین شبهاتی که مطرح خواهد شد، این است که «این کالاها Made in Israel نیستند!». خواهند گفت که کالای فلان شرکت در سوییس تولید می‌شود و بهمان شرکت در آمریکا و دیگری در جای دیگر! برخوردی که در ساده‌لوحانه‌ترین (اگر نگوییم مغرضانه) شکل ممکن مطرح شده و تا امروز نیز ادامه یافته است. در این نگاه، کالاها و شرکت‌های وابسته به صهیونیسم را شرکت‌هایی می‌داند که مدیرعامل یا هیئت مدیره‌اش، اسرائیلی باشند! گویا حضرات اصلاً در دنیای معاصر زیست نمی‌کنند. و نمی‌فهمند که صهیونیست‌های فراوانی در سراسر جهان هستند که بدون آنکه در بوق و کرنا کنند، حیات اقتصادی جریان صهیونیستی جهانی و به خصوص رژیم اشغالگر قدس را تامین می‌کنند. به نظر آقایان آیا جرج بوش و سارکوزی با این همه حمایت از صهیونیسم، وابسته به صهیونیسم نیستند چون شناسنامه اسرائیلی ندارند؟ مسلم است که شرکت‌هایی با این مارک وارد ایران نمی‌شوند. اما مهم‌تر این‌که جریان صهیونیستی تنها چند کارخانه در سرزمین‌های اشغالی نیست، بلکه یک شبکه‌ی بین‌المللی است که در سطح جهان حضور دارد و برای سلطه بر جهان فعالیت می‌کند. این سخن، نشان از شناخت ناقص از تفکر صهیونیسم است که صهیونیسم را منحصر به تفکر موجود در سرزمین‌های اشغالی می‌داند. جریان صهیونیستی برای تامین منافع خود در هر جای جهان بتواند دست به فعالیت خواهد زد. و لذا معیار صهیونیستی بودن یک شرکت نه فقط حضور آن در سرزمین‌های اشغالی که نوع حمایت آن از جریان صهیونیسم در جهان و بالاخص رژیم غاصب صهیونیستی است.
?- مطرح خواهد شد که «معلوم نیست این‌ها صهیونیستی باشند. تازه شاید خیلی کالاهای دیگر هم باشند»؛ با شفاف شدن معیارهای صهیونیستی بودن شرکت‌ها مشخص خواهد شد که کدام شرکت صهیونیستی است و کدام یک نه؛ اما آیا شرکتی که سالانه کمک بلاعوض به رژیم صهیونیستی می‌کند، صهیونیستی محسوب نمی‌شود؟ آیا شرکتی که سهم اصلی در تامین نظام غذایی اشغالگران فلسطین را دارد، صهیونیستی نیست؟ آیا شرکت‌هایی که به دلیل حمایت‌های اقتصادی خود در سرزمین‌های اشغالی از دست دولت غاصب صهیونیستی جایزه (به عنوان مثال جوبیلی) دریافت کرده‌اند، وابسته به صهیونیسم نیستند؟ آیا فلان رسانه‌ی بین‌المللی که اصلی‌ترین سیاستش پنهان‌کردن و حمایت از جنایت‌ها و فجایعی است که توسط امثال شارون، اولمرت و لیونی و … انجام می‌شود، صهیونیستی نیست؟ آیا شرکت نفتی چند ملیتی که صاحبان اصلی‌اش، در عرصه‌ی سیاست از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی هستند، نباید صهیونیستی تلقی گردد؟
?- عده‌ای مطرح خواهند کرد که تحریم چنین شرکت‌هایی موجب ضرر اقتصادی به جمهوری اسلامی می شود. بسته به شرکت‌های مختلف، کم و بیش چنین نظری درست است. اما ملتی که برای عزت، آزادی، استقلال و حکومت اسلامی خود سالیان سال تحت محاصره اقتصادی، فشارهای سیاسی، و نبرد نظامی بوده‌است و هزاران پیر و جوان خود را برای حفظ نظام اسلامی تقدیم کرده است، از تحمل چنین ضررهای کوچک مادی می‌هراسند؟ آیا نظام جمهوری اسلامی که فشارهای سنگینی را از ابتدای انقلاب، پشت سر گذاشته است، پس از سال‌ها پیشرفت و تعالی، از پس تحمل چنین ضررهایی بر نخواهد آمد؟ بی‌شک هم ملت شریف و هم مسئولین نظام برای حفظ اسلام و انقلاب برای تحمل انواع فشارها آمده هستند که فشارهای اقتصادی ناشی از این موضوع، در برابر آن اندک خواهد بود.
?- از سویی دیگر مطرح خواهد شد که «کالای جایگزین این شرکت‌ها وجود ندارد. و با حذف آن‌ها دچار مشکل می‌شویم!» در این باره باید توجه داشت که:
الف- بازار خالی از کالاهای جایگزین نخواهد ماند. مسلما بازار ?? ملیونی ایران و یک میلیارد و پانصدمیلیونی مسلمان‌ها را هیچ کس نمی‌تواند منزوی کند. و اصولاً در بازار، این فروشنده است که ممکن است منزوی شود نه خریدار؛ با جدیت مسئولین و استمرار این عزم عمومی، یا شرکت‌هایی که برای سود اقتصادی به رژیم غاصب صهیونیستی روی آورده‌اند، در رویه‌ی خود تغییر ایجاد خواهند کرد و یا بازار توسط تولیدکنندگانی دیگر پر خواهد شد.
ب- آیا به واقع حذف کالاها و خدمات لوکسی، چون ساعت‌های الماس نشان، نوشابه، نسکافه، وسایل آرایشی و … صدمه‌ای جبران ناپذیر به اقتصاد کشور و نیاز مردم وارد می‌کند؟ حذف این کالاها، نه تنها هیچ خسارت جدی بر جامعه تحمیل نمی‌کند که از جهاتی نیز مفید خواهد بود.
ج- اگر کالاهایی چنین نیز وجود داشته‌باشند که به هیچ وجه امکان حذف سریع‌شان نباشد، بایستی با حرکتی تدریجی نسبت به حذف آن‌ها اقدام کرد. با احساس کمبود این کالاها و خدمات، و با برنامه‌ریزی دولت‌مردان و اعلان این حوزه‌ها به دانشمندان و مهندسان ایران اسلامی، ظرفیت کشور به سمت تولید آن‌ها پیش خواهد رفت. و تجربه‌ی سی ساله‌ی تحریم‌های گوناگون از سویی و پیشرفت‌های جوانان خلاق و توانمند از سویی دیگر، نشان داده است که هر بار با توکل بر خداوند متعال، اراده‌ی جدی کرده‌ایم در پیچیده‌ترین دانش‌ها و فناوری‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم. دانش هسته‌ای، دانش پزشکی، دانش ژنتیک و شبیه‌سازی و نانو فناوری شواهدی بر این ادعایند.
?- عده‌ای دیگر مدعی خواهند شد که «باید کار ریشه ای کرد. و تا بهترین محصولات را خودمان تولید نکنیم، فایده ای ندارد». باید دانست که هر نکته‌ای جای خود را دارد. بی‌شک دولت‌مردان، متخصصان و تولیدگران داخلی باید به دنبال تولید محصولات بهتر باشند. اما این مساله ارتباط مستقیمی با تحریم حامیان اقتصادی دشمنانمان، نمی‌یابد. نباید از امکانی که در مواجهه با دشمن داریم به این بهانه غفلت کنیم. لزوم انجام کار بلندمدت ریشه‌ای، رفع‌کننده‌ی تکالیف فعلی ما نیست.
?- در گوشه و کنار زمزمه خواهند کرد که «با تحریم ما ضرری به این کمپانی ها وارد نمی شود». در حالی که با یک بررسی ساده مشخص است که جریان استعمار و به خصوص صهیونیست‌های جنایتکار، منافع بسیاری را در کشورهایی که با عنوان جهان سوم می‌خوانند، به دست می‌آورند. و حتی بخشی از نیات مستکبرین در ایجاد ناآرامی در منطقه برای کسب چنین منافعی است.
اما اگر بر فرض چنین نیز باشد، آیا کم بودن چنین ضرری بهانه‌ای است برای شانه خالی کردن از بار مسئولیتی؟ آیا این حرکت ما حتی کمتر از یک سنگ کودکان فلسطینی در نابودی دشمن موثر خواهد بود؟ بی‌شک چنین نیست. وقتی قطعه‌های کوچک سنگ این‌چنین رژیم صهیونیستی را دچار عجز و ناتوانی کرده‌است، چنین مقاومت اقتصادی نیز در برابر این غارتگران جهانی، تلاشی مهم برای نابودی آنهاست.
?- شبهه‌ی آشنای دیگر، این‌که «بازار را با دستور نمی شود اداره کرد. وقتی مردم کالایی را بخواهند، با قاچاق و… آن را به دست خواهند ‌آورند». باید توجه داشت که تفاوت بسیاری است در قانونی بودن یک کار اشتباه، با غیرقانونی بودن آن. اولاً حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد، بهتر از وضعیت کنونی است. و ثانیاً با وجود رقابت در بازار، هرگونه ایجاد محدودیت برای کالاهای صهیونیستی، به نحو موثری در کاهش تمایل نسبت به آن‌ها موثر خواهد بود.

وزیر محترم صنایع و معادن!
برخی اقدامات دولت نهم در این چند سال، امیدوارمان کرده است که عزم جدی برای درگیر شدن با مفسدین وجود دارد. به تعبیر رهبر عزیزمان « قلع و قمع اژدهای هفت سر فساد بسیار سخت است. البته اکنون نیز این هدف محقق نشده، اما جرأت مقابله با آن در این دولت، کاملاً مشهود و محسوس است». امیدواریم شما در مواجهه‌ی خود با انواع حیله‌ها و مکرها، با استمداد از خدای متعال موفق و موید باشید. بی‌شک در راه این مبارزه‌ی مقدس، جنبش دانشجویی که آرمان‌های انقلاب، چراغ راهش و عدالت‌خواهی، خصیصه‌ی ذاتی‌اش است، در کنار شما خواهد بود.
از شما انتظار داریم با نظارت و پیگیری جدی، مانع گم شدن این اراده، در هزارتوی دیوانسالاری اداری شوید. و نتایج اقدامات خود در این زمینه را به اطلاع ملت شریف ایران برسانید.

« فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَتَوَکَّلْ عَلَى اللّهِ وَکَفَى بِاللّهِ وَکِیلاً»
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

منبع: امت نیوز
 
 
 

نوشته شده در  جمعه 88/2/4ساعت  2:14 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()