سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام :)

حالا که دامنه این تحریم خیلی از جاهای دنیا رو گرفته و محکمترین جا همین همسایه های خودمونن ... خوبه که ما هم یک کمیته تحریم تشکیل بدیم و کالاهای آمریکائی وارداتی و لیسانس رو که به آمریکا منفعت اقتصادی میرسونن تحریم کنیم . هر چی که با هم اختلاف هم داشته باشیم ، فکر می کنم مثل صدها میلیون نفری که در همه جای دنیا ... از خاور میانه گرفته تا اروپا و آمریکای جنوبی و استرالیا و مالزی و روسیه .... در این هدف مشترکیم که آمریکا داره ظلم می کنه . و فکر می کنم که حداقل کاریه که میشه در کمک رسوندن به همه مظلومهای دنیا انجام بدیم . اگر کارمون هم گرفت میتونیم سایت هم بزنیم و رسما از دولت و حکومت تقاضای تحریم واردات کالاهای آمریکائی رو بدیم و حتی طومار امضای الکترونیکی درست کنیم و به ایمیل آقای خاتمی هم درخواست بدیم .

البته ایران نسبت به کشورهای دیگه خیلی کمتر واردات آمریکائی داره .
1- کالاهای خیلی ضروری که فقط آمریکائیشون هستن جزو لیست ما نمیشه .
2- کالاهای خیلی ضروری که مصرف عمدشون در ایران آمریکائی هستن ، میتونیم بگردیم و پیدا کنیم و کالائی با همون مرغوبیت از جای دیگه دنیا معرفی کنیم .
3- کالاهای خورد و خوراک و پوشاک که ضرورت مصرف آنچنانی ندارند .

حالا بقیش رو با هم کامل می کنیم ...

من اونائی که میشناسم میگم :
1 - کوکولای مشهدی (تحت لیسانس کوکاکولا) .
2 - فانتا مشهدی (تحت لیسانس کوکاکولا) .
3 - پپسی (وارداتی)

همونطور که میدونید (زمزم) ایران تقریبا جای کوکاکولا رو در عربستان سعودی گرفته. و بسرعت فروش میره . و کوکاکولا میمونه که بگنده ;)

خبر دیگه هم که یکی از دوستان نوشته بود هزار (؟) رستورانهای مسلمان مالزی مصرف (کوکاکولا) رو در رستورانهاشون تحریم کردند و بخاطر همین شرکت کوکاکولا در مالزی داره ورشکست میشه .


اینهم یک فرمان از استاد و برادر بزرگوار مسلمانمان (روژه گارودی)‌ در فرانسه .

نقل از بی عنوان (http://www.bionvan.com/papers.php?cat=main&show=810909-10)

گارودی : اقتصاد نقطه ضعف ایالات متحده آمریکا.... و تحریم تنها راه حل .



روژه گارودی پروفسور مسلمان فرانسوی تاکید کرد که نقطه ضعف ایالات متحده آمریکا ، اقتصاد آن کشور است و نظام سرمایه داری این کشور در معرض فروپاشی بدتر از سال 1929 قرار دارد . نظامی که “بول ماری دولاجورس“ را بر این داشته که به آن لقب آخرین امپراطوری را بدهد .

وی می افزاید : 33 میلیون آمریکایی در زیر خط فقر زندگی می کنند و یک کودک از هشت کودک آمریکایی به اندازه أی که سیر شود ، إذا برای خوردن ندارد .

ایشان می گوید : رکورد اقتصادی آمریکا در اینکه دولت آمریکا ترجیح می دهد بودجه خود را از طریق قرض گرفتن به جای مالیاتها تأمین کند ، نمود یافته است و در نتیجه خانواده های آمریکایی از طریق این بدیهی ها سطح زندگیشان بالا می رود نه از طریق درآمدی که دارند .

آقای گارودی خاطر نشان می کند که کمبود بودجه آمریکا در سال 1995 ، 620 میلیارد دلار بود که در سال 1998 به 1550 میلیارد دلار رسید و در پایان سال 2000 م به 3450 میلیارد دلار خواهد رسید که معادل 36%‌ درآمد خالص ملی است . و میزان بدیهی های بخش خصوصی از مرز 50 میلیارد دلار خواهد گذشت .

گارودی می گوید : علیرغم کاهش مستمر ارزش دلار ، اما سطح تجارت آمریکا پایین
است . اینجا باید به مسأله مشتریان اشاره کرد : اولاً : هر چقدر میزان فقر و بیکاری در جهان سوم و حتی کشورهای در حال رشد افزایش یابد به همان میزان قدرت خرید مشریان آمریکا پایین می آید . ثانیاً : این معادله بر این امر تأکید دارد که آمریکا هرگز نمی تواند خسارت یک میلیادری و یا دو میلیاردی مشتریان خود را جبران کند که این خود فروپاشی اقتصاد کنونی آمریکا را بدنبال خواهد داشت .

روژه گارودی راه حل مهم برای رهایی از سیطره آمریکا را در سه مسئله اصلی می بیند که عبارتند از : 1ـ تحریم کالا و معامله سلاحهای آمریکایی و خودداری از جنگ . 2ـ در خواست از کشورها برای خارج شدن از سازمانهای جهانی که بازوی توانای آمریکا هستند ما نند صندوق بین المللی پول و بانک بین المللی که جهان سوم را به خرابه أی تبدیل کرده اند . به نحوی که خصوصی سازی و عملیات ادغام و کاهش تضمینات اجتماعی که آمریکا آن را تحمیل کرده به کاهش دست مزد ها ، به ضرر کارگران و تشدید روند بازخرید کارگران انجامیده است 3ـ تحکیم معامله پایاپای و بازارهای منطقه أی در زمینه تجارت بین المللی که این خود مقتضی الغای دلار به عنوان واحد پول جهانی ، رساندن ملتها به رشد حقیقی بر اساس طبیعت ،شرایط ، روند تاریخی و فرهنگی شان و هر آنچه ممکن است از طریق مشارکت در این پیشرفت تحقق یابد .
 
 
من کاملا موافقم,اگه امریکا یه نقطه ضعف داشته باشه اونم اقتصادشه,اونایی که میگن تحریم فایده ای نداره باید متوجه باشند غیر از صنایع نظامی امریکا,این سودهای حاشیه ای است که امریکا رو پا نگه داشته و بسیج عمومی مردم دنیا در جهت تحریم کالاهای امریکایی در میان مدت و دراز مدت ضربه سختی به انها وارد میکنه .هیچ شکی هم درش نیست.ما که به نوبه خود اینکارو مدتهاست شروع کردیم و امیدوارم بقیه مردم هم به اندازه ی خودشون وظیفه شرعی و انسانیشونو انجام بدند.انشاال...
 
 
عملی کردن چنین طرحی، غیرممکن است و نمیوان آمریکا را تحریم اقتصادی کرد. حداقل ایران نمیتواند چنین کاری را انجام دهد. حالا کوکولای مشهدی هم ورشکست بشه، چند صدتا کارگر بیچاره بیکار بشن، چه دردی رو دوا میکنه؟ کل کوکاکولا هم ورشکست بشه، آمریکا سقوط نمیکنه اینو مطمئن باشید. چون یک کسی می یاد تحریم اقتصادی میکنه که خودش یک قدرت اقتصادی باشه. و ما که این همه مشکلات اقتصادی داخلی داریم، فکر نکنم که وقت کنیم که آمریکا رو تحریم کنیم! بیکاری و اشتغال مهمتر است تا آمریکا! "پیشنهاد میکنم" بشینید راجع به اونها فکر کنید و طرح بریزید!
 
 
سلام
من هم با تحریم اقتصادی کاملا موافقم .
امیدوارم این یه طرح همگانی بشه . البته همین کم شدن بازار محصولات امریکایی در خاورمیانه هم کم چیزی نیست . فقط باید راه صحیح مقابله رو پیدا کرد .
 
 
 
سلام
در کشورهای عربی ... و در مالزی ... ثابت شد ... یک طرح آزمایش شده ... و امتحان شده ... و مبارزه ای که فقط کافیست به آن عمل شود تا حداقل سهم دینی که تک تکمان برای حمایت از مستضعفین جهان و مقابله داریم ادا کنیم .
درآمدن لیسانس از کوکاکولا ... به معنای تعطیل شدن کارخانه نیست . خیلی زود قضاوت میکنید سیاوش جان .

خبرهای موفقیت این طرح را در سراسر جهان بتدریج به عرض میرسانم .
موفق باشید
 
 
نوشته شده بوسیله صبح
سلام
در کشورهای عربی ... و در مالزی ... ثابت شد ... یک طرح آزمایش شده ... و امتحان شده ... و مبارزه ای که فقط کافیست به آن عمل شود تا حداقل سهم دینی که تک تکمان برای حمایت از مستضعفین جهان و مقابله داریم ادا کنیم .
درآمدن لیسانس از کوکاکولا ... به معنای تعطیل شدن کارخانه نیست . خیلی زود قضاوت میکنید سیاوش جان .

خبرهای موفقیت این طرح را در سراسر جهان بتدریج به عرض میرسانم .
موفق باشید

ضمانت اجرایی؟ چه کسی میخواهد این طرح را اجرا کند؟ ملت که به هر حال کالاهای آمریکایی را میخرند. شما چگونه میخواهید همه را قانع کنید که این کالای با کیفیت آمریکایی را نخر و در عوض این کالای بورکینافاسویی را بخر! در ضمن شما کمی از مستضعفان داخلی حمایت بفرمایید، مستضعفان جهان پیشکش. بنیاد مستضعفانتان هم که با آن همه سرمایه، خیلی به فکر مستضعفان است! نتیجه اش هم واضح و آشکار است و نمونه هایی از آن را در تاپیک ولایت فقیه! آورده ام.
 
 
 
علیک سلام .

اولا خواهش می کنم اصراری نداشته باش ، چون در بعضی از موارد با هم اختلاف نظر داریم ،‌ بی توجه به محتوای مطلب ابراز مخالفت کنی .

تحلیل این مساله نیاز به نگاهی فراتر از نگاه شما دارد ،‌ این مساله ،‌ مساله جهان اسلام است . کلیت آن شامل محرومیت مستضعفان داخلی هم میشود. بر کسی پوشیده نیست که وضعیت اسفناک اختلاف طبقاتی موجود در سراسر جهان ، نتیجه سیاستهای کلان صهیونیستهای بین المللی است . پس مقابله با آنها ، در راستای منفعت تمام مستضعفان جهان است .

و اما ضمانت اجرائی .
ضمانت اجرائی این طرح همانند تجربه آزمایش شده در کشورهای دیگر (" آگاهی مردم ") است . یک اینکه ، صاحبان این کالاها را بشناسند ، و بدانند که پولهایشان در چه راهی خرج می شود ؟
دو اینکه ، بر خلاف تصور عموم ، با دلایل و مستندات به این آگاهی برسند که تنها جنس مرغوب بازار (بر خلاف گفته شما) ، جنس آمریکائی نیست.

در این دو راستا اگر عجله نکنید ، نمونه های بسیاری قابل طرح است . که در آینده به آن خواهیم پرداخت .

موفق باشید
 
 
 
 
کوکاکولا به اسرائیل کمک نظامی می کند

چندی پیش آژانس یهودی دیاسابورا ، با انتشار گزارشی از حمایت گسترده شرکت های بزرگ حهان به صهیونیسم و رژیم صهیونیستی پرده برداشت .
در این گزارش آمده است شرکتهای نوشابه سازی کوکاکولا و پپسی ، هر کدام معادل 3/2 میلیارد در سال برای تحقق آرمانهای این آژانس کمک میکنند که این رقم 4/5 % کل فروش سالانه این شرکتها که بالغ بر 70 میلیارد دلار میباشد را تشکیل میدهد .
از سوی دیگر شرکتهای بزرگ سیگار سازی حدود 10/7 میلیارد دلار را به این امر اختصاص داده اند و هر سال 1/1 % سود 6 ماهه خود را در این راه هزینه می کنند . همچنین آژانس دیاسبورا ، سالانه 1/6 میلیارد دلار از در آمد شرکتهای آمریکائی تولید مواد غذائی را می بلعد .

این گزارش همچنین می افزاید : شرکتهای تولید مواد آرایشی و بهداشتی حداقل 6/1 از درآمد سالانه خود را به این آژانس میپردازند ، این در حالیست که آژنس متقیما از سوی شرکتهای داروسازی "لیللی اسکوئیپ" "هاردیز" و "بروکتراند جامپل" حمایت مالی میشود .

اما نکته مهم آن است که شرکت کوکاکولا اهیرا تجهیزات رایانه ای بسیار مدرنی را به ارزش 3/1 میلیارد دلار در اختیار ارتش رژیم اشغالگر قدس قرار داده است . علاوه بر آن سایر شرکتهای آمریکائی و اروپائی به منظور مدرنیزه کردن سیستم موشک های اسرائیلی "آرو" و تانکهای "میرکافا" کمک مالی عظیمی در اختیار ارتش اسرائیل قرار داده اند .
لازم به ذکر است دیاسابورا ، یک آژانس یهودی جهانی است که 13 شعبه در کشورهای مختلف جهان دارد . این آژانس که کارش رسیدگی به مسائل یهودیان جهان است ، قادر است تمام سازمانهای یهودی موجود در جهان را مورد بازرسی قرار دهد . و دارای بخشهای مختلفی جلب حمایتهای مالی و نظامی و جذب نیرو برای خدمت به اهداف رژیم صهیونیستی می باشد .

...

منبع : نشریه حزب الله لبنان در تهران ، شماره یک ، تیرماه 1381
 
 
 
 
بنام مهربانترین



یک شرکت فرانسوی با برانگیختن احساسات ضدآمریکایی اقدام به فروش نوشابه مکا- کولا کرده است.

به گزارش ایسنا “توفیق ماتلوتی” تاجر 46 ساله‌ی فرانسوی با به وجود آوردن سیلی از احساسات ضدآمریکایی مشتریان را به خرید نوشابه‌ی ویژه‌ی مسلمانان تحریک می‌کند.

به نوشته‌ی روزنامه‌ی گاردین بزرگترین کارخانه‌دار نوشابه‌ی جهان که از سوی مبارزین مسلمان برای برقراری ارتباطات اقتصادی با رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ به ساخت این نوشابه اقدام ورزیده است. سازندگان این نوشابه برای فروش بیشتر تعهد داده‌اند؛ که 10 درصد سود حاصله از فروش آن را به مجمع خیریه بچه‌های فلسطین اختصاص می‌دهند.

تاکنون دومیلیون بطری 5/1 لیتری نوشابه مکا- کولا که تنها دو ماه پیش به بازار وارد شده است؛ به فروش رفته است. این امر از مخالفت مردم با آمریکا و سیاست‌هایش حکایت می‌کند. اکنون این کارخانه در نظر دارد در انگلیس بازاریابی کند.

به نظر موسس این کارخانه بازار انگلیس به زودی به بازار بزرگتر از فرانسه تبدیل خواهد شد. این کارخانه پیش از این برای ارسال ماهانه 20 کامیون نوشابه به انگلیس قرار داد بسته است. از سوی دیگر نگرانی در آمریکا برای صاحبان نوشابه‌ها افزایش یافته است؛ چرا که مردم آمریکا مخالف بازاریابی در کشورهایی هستند که از سوی مقامات دشمن خوانده شده‌اند؛ این نوشابه اخیرا به رقیب اصلی نوشابه‌ی کوکاکولا تبدیل شده است. 8/1 میلیون مسلمان انگلیس اخیرا در نظر دارند؛ هم صدا با یکدیگر عمل کنند، اما هنوز مشخص نیست این افراد خرید نوشابه‌ی کوکاکولا را تحریم خواهند کرد یا به خرید نوشابه‌ی مکا-کولا اقدام خواهند ورزید
 
 
 وجود اینکه این کار ، کار بسیار جزئی در مبارزه با آمریکا است ، اما حداقل وظیفه ای است که ما داریم . بهرحال یادآوری این نکته ضروریست که فکر نکنیم که در صورت 100% موفقیت ، کار بزرگی انجام شده است . این فقط یک کار سوری است . و باید متوجه باشیم که با این کار خود را گول نزنیم که کاری انجام داده ایم .


برای ایران رقیب پیدا شد :p
"مکه کولا"، رقیب جدید نوشابه های آمریکایی

آقای مثلوثی می گوید آمریکا باید سیاست هایش را عوض کند


وریتی مورفی خبرنگار بی بی سی

کوکا کولا دیگر نوشابه مطرح نیست، یا دست کم برای "توفیق مثلوثی" چنین نیست.

آقای مثلوثی سرمایه گذار فرانسوی و تولیدکننده "مکه کولا" است، نوشابه جدیدی که برای بهره برداری مالی از احساسات ضدآمریکایی در جهان طراحی شده است.

او امیدوار است مکه کولا را به نوشابه غیرالکلی محبوب مسلمانان جهان تبدیل کند و کوکا کولا، مظهر سرمایه داری آمریکا را از صحنه بیرون براند.

آقای مثلوثی به بی بی سی گفت: کل ماجرا به نبرد با "امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم از طریق ارائه جایگزینی برای کالاهای آمریکایی و افزایش کشورهایی که کالاهای آمریکایی را تحریم می کنند، مربوط می شود."

این اولین بار نیست که کوکاکولا با چالشی که به امور مذهبی گره خورده است روبرو می شود.

"زمزم"، یک نوشابه ایرانی که نام یک چشمه مقدس در مکه بر آن است، قبلا در بحرین و عربستان سعودی با استقبال مصرف کنندگان مواجه شده بود.

شرکت کوکا کولا حرکت آقای مثلوثی را رد کرده و می گوید وی "با شناسایی یک فرصت تجاری که با بهره بردای از وضعیت دشوار و بغرنج خاورمیانه در اروپا همراه است" سعی دارد از آن بهره برداری کند.

این شرکت می افزاید: "سرانجام این مصرف کنندگان هستند که تصمیم می گیرند".

اعتراض همراه با تحریم

خشم عمومی نسبت به آمریکا به خاطر حمایت آن کشور از اسرائیل در دوره ای که انتفاضه فلسطینی بالا گرفته است، باعث به حرکت درآمدن جنبشی برای تحریم محصولات آمریکایی در سراسر جهان عرب شده است.

صادرات آمریکا به عربستان سعودی در سه ماهه نخست سال 2002 بیش از 40 درصد افت کرد.

کوکا کولا اذعان می کند که در کنار سایر تولیدکنندگان تجاری "ضربه چنین تحریم هایی را احساس کرده است"، اما وارد جزئیات نمی شود.

این شرکت اصرار می ورزد که به هیچ "مذهب یا قومی ارتباط ندارد" و فعالیت های سیاسی ندارد.

تقاضا برای خرید نوشابه های مکه کولا که روی برچسب آن عبارت "بی خردانه ننوشید، متعهدانه بنوشید" به چشم می خورد از هم اکنون سیر صعودی را آغاز کرده است.

این نوشابه که دو ماه قبل در فرانسه وارد بازار شد، هم اکنون به بریتانیا، آلمان، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا صادر می شود.

آقای مثلوثی گفت کشورهای اسکاندیناوی شامل سوئد و دانمارک نیز از هفته آتی به واردات آن خواهند پرداخت.

مهم تر این که مکه کولا تا یک ماه دیگر بازاریابی در خاورمیانه را برای نخستین بار آغاز خواهد کرد.

تقاضای گسترده

آقای مثلوثی می گوید تاکنون دو میلیون بطری مکه کولا هر کدام به حجم 5/1 لیتر به فروش رفته است و تقاضا برای سفارش آن حیرت انگیز است.

وی گفت: "ما برای تولید 16 میلیون بطری سفارش دریافت کرده ایم و تنها برای انگلستان ماهی دو میلیون بطری سفارش داده می شود."

آقای مثلوثی توضیح می دهد که نخستین فروشندگان مکه کولا "مغازه های کوچک قومی در مناطق مسلمان نشین" بوده اند.

اما اکنون این نوشابه را می توان در فروشگاه های بزرگ فرانسه، بلژیک و آلمان مشاهده کرد.

کمک های خیریه

آقای مثلوثی می گوید یکی از دلایل اصلی جذب خریداران، این واقعیت است که 10 درصد منافع فروش مکه کولا به موسسات خیریه ای که در مناطق فلسطینی فعالیت می کنند و 10 درصد به سازمان های غیردولتی اروپایی داده می شود.

آقای مثلوثی در پاسخ به این سوال که چگونه اطمینان حاصل می کند پول های حاصل از فروش مکه کولا که برای کمک به فلسطینی ها عرضه می شود، برای فعالیت های تروریستی به کار گرفته نمی شود گفت این کمک ها هرگز به صورت نقد داده نمی شود.

وی گفت: "ما کمک ها را به صورت البسه و کالا، یا پرداخت هزینه عمرانی مدارس ارائه می کنیم. اگر کمک نقدی ارائه کنیم به یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، است."

وی گفت 10 درصد دیگر منافع فروش مکه کولا در اختیار سازمان های غیردولتی در اروپا که برای گسترش صلح در جهان کوشش می کنند قرار می گیرد.

آقای مثلوثی نگران عبارت "بی خردانه ننوشید" که ممکن است به احساسات ضدآمریکایی دامن بزند نیست.

وی گفت: "این مشکل من نیست، مشکل دولت آمریکاست. اگر آنها بخواهند احساسات ضدآمریکایی را تغییر دهند باید سیاست ها و استانداردهای دوگانه شان درمورد حقوق بشر و امور سیاسی را عوض کنند."
 
 
منبع فروم باشگاه جوانان ایرانی
 

نوشته شده در  جمعه 88/2/4ساعت  1:49 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()