سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جایی خوانده ام که کودکان اسرائیلی بر روی بمب هایشان می نویسند: «هدیه ای برای کودکان فلسطینی». این کار از آنها بعید نیست اما اگر یک ایرانی مسلمان چنین کاری انجام دهد عجیب و زشت است. تعجب نکنید، چون ممکن است خود شما جزء کسانی باشید که مشابه این هدیه را برای کودکان فلسطینی می فرستند.

* * *

حضرت امام خمینی در فتوایی قریب به این مضمون می فرمایند: «هر معامله ای که باعث تقویت رژیم صهیونیستی شود حرام است.» اگر این فتوای صریح هم نبود، عقل ما نیز به همین مسئله حکم می کرد که نباید موجبات تقویت ظالم را فراهم کرد. اما با وجود این فتوا نیز هنوز ما معاملاتی در کشور خودمان انجام می دهیم که حتی خبر نداریم سود این معاملات در جیب اسرائیل می رود و گلوله ای می شود به قلب کودکان فلسطینی.

شرکت های زیادی هستند که محصولات آنها در همه دنیا فروش می رود، ممکن است کارخانه آنها در هر جایی باشد (حتی ایران) اما سرمایه اصلی آن، و در نتیجه سود اصلی آن متعلق به رژیم صهیونیستی است. نام این شرکت ها آشناست. نگاه کنید:

گوشی موبایل Nokia

نوشابه های Coca cola

نوشابه های Pepsi

مواد غذایی Nestle

شرکت نفتی Shell

لوازم آرایشی Loreal

حتی باشگاه ورزشی Arsenal

و بسیاری از شرکت های دیگر که ممکن است شما نیز محصولات آنها را بخرید.

ممکن است تعجب کنید. من برای نمونه به سه تا از این محصولات را توضیح مختصری می دهم. پیدا کردن بقیه ماجرا با خودتان و جستجوی ساده در اینترنت.

Pepsi:

گفتن این که پپسی مخفف چه کلماتی است حرف دیگری باقی نمی گذارد: Pay Each Penny Save Isreal پپسی مخفف جمله "هر یک پنی خود را برای حفــظ اسرائیــل بپردازید" است.

Arsenal:

باشگاه ورزشی آرسنال طی قراردادی با اسرائیل نقش مبلغ برای جذب توریست را به خوبی ایفا کرده است که تنها با مساعدت این باشگاه سالیانه دو میلیون توریست نصیب اسرائیل می شود.

Cocacola:

در سال 1997، نماینده اقتصادی دولت اسرائیل از این شرکت به دلیل حمایت مستمر از اسرائیل در 30 سال گذشته و امتناع از پذیرفتن تحریم اسرائیل از جانب اتحادیه اعراب قدردانی کرد. این شرکت ضمن حمایت آشکار و مستمر از این دولت، اعلام کرده بود که حاضر است سرمایه گذاری چندین میلیارد دلاری برای اسقاط جمهوری اسلامی ایران داشته باشد. متاسفانه نمایندگی تحت لیسانس این شرکت زیر نظر آستان قدس رضوی مشهد کارمی کند.

* * *

متاسفانه سالیان سال است دولت های ما با فریاد بلند مرگ بر اسرائیل، چشم خود را بر این واقعات بسته اند. اما نقش ملت در این مبارزه چیست؟ اگر شما مصرف کننده هستید، تحریم را فراموش نکنید. اگر در نزدیکان شما کسی ساندویچی دارد، از او بخواهید کوکاکولا، پپسی و سایر محصولات وابسته به آنها (مانند فانتا، اسپرایت و ...) را نفروشد. اگر قصد خرید گوشی جدیدی برای تلفن همراه دارید، نوکیا (وموتورلای آمریکایی) را کنار بگذارید. باور کنید که در روز قیامت از اینکه مال خود را در چه راهی صرف کرده اید سوال خواهید شد.

* * *

عدالت حکم می کند که تحریم این محصولات را از مردم و دولت همزمان بخواهیم. دولت محترم، شما نیز دستی بجنبانید.

* * *

جمله آخر: «تا وقتی که یاد نگیریم خرید خود را بر مبنای ایدئولوژیمان انجام دهیم، به هیچ جا نمی رسیم.»

ناگفته بسیار ماند

یاحق؛ امضاء: سردبیر



 


نویسنده : سید علی ثاقب
aajn57@yahoo.com

 

نظر شما راجع به این مقاله

         انتقاد : با سلام-من نمیدانم این طرز فکر نابخردانه شما از کجا ناشی می شود.شما بر اساس یک سری مسائل عامی و به قول خودتان جستجوی ساده در اینترنت اینچنین می گویید.نمی ترسید از اینکه در قیامت بدلیل زدن تهمت نا روا مورد غضب خداون قرار گیرید.ممکن است برچسب صهیونیست به من بزنید ولی هرگاه شما سند مالکیت این شرکت ها را به اسرائیل بیاورید من قبول میکنم.
       پرسمان : سلام. اگر عصبانیت شما به خاطر سخن گفتن از تحریم است و اساسا تحریم کالاهای اسرائیلی را «طرز فکر نابخردانه» می دانید، با سند و مدرک و امثال اینها رفع نمی شود. اما اگر از اینکه بدون سند حرف زده ایم ناراحتید و «طرز فکر نابخردانه»، یک اشتباه لپی است، باید بگویم که اولا این قبول نکردن حرف بدون سند اخلاق خوبی است، آن را حفظ کنید. ثانیا با همان جستجوی ساده اینترنتی که گفته شد و با خواندن اخبار بسیاری از خبرگزاری ها و حتی سایت برخی از خود این شرکت ها و امثال آن قدری شک شما نسبت به مطلب کمتر می شود. اگر خودتان اهل تحقیق باشید می توانید اسناد بسیاری را نیز خارج از دنیای مجازی برای آن پیدا کنید. پاینده باشید

 منبع سایت پرسمان


نوشته شده در  جمعه 88/2/4ساعت  12:26 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()