سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت های اسرائیلی تا چه زمان در ایران ادامه دارد؟(قسمت اول)

 

شاید در وهله اول این ایراد به مردم گرفته شود که چرا از محصولات این شرکت ها استفاده می کنند در حالی که ایراد اصلی به تولید کنندگان داخلی است که محصولات خود را در سطح تقاضای مردم عرضه نمی کنند و هیچ نظارتی نیز بر آن صورت نمی گیرد

 

 



 

 
 
 
و مهمترین ایراد هم به دستگاه های نظارتی وارد است که چگونه یک باب مغازه 12متری را به خاطر پاره بودن پروانه کسب پلمپ می کنند اما به خاطر عرضه محصولات کمپانی های حامی صهیونیست ها در بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای _ دولتی و غیر دولتی _ هیچ تحرکی ندارند؟! کشوری که خود قانون صادر می کند که حمایت از اسرائیل و صهیونیست جرم محسوب می شود، چرا باید اجازه تولید محصولات شرکت های حامی این رژیم را در اختیار برخی قرار دهد؟!
 


به گزارش باشگاه باشگاه جوانی برنا، یک لیست روزانه خرید را آماده می کنید و به یکی ازنزدیک ترین سوپرمارکت‌های محله می روید، به فروشنده می گویید: یک نوشابه خانواده (قندی و غیر قندی فرقی نمی کند!)، چند شکلات کیت کت، دو تا هم فانتا، بچه ها نوشابه پرتقالی بیشتر دوست دارند(!) گوشی نوکیای شما زنگ می خورد، خانم سفارش می دهند، " سر راهت، MP3 ipod بچه را هم بده به الکتریکی درستش کند! گوشی را قطع می کنید. یک بسته اسمارتیز(Smarties) هم برای دخترتان می گیرید. همه را تا قران آخر حساب می کنید و بعد هم با فروشنده سر درد دل را باز می کنید و از گرانی ها شکایت می کنید(!) و از بی قانونی فریاد می زنید!
چه ربطی دارد؟!
می گویند قوانین در کشورمان درست اجرا نمی شوند؛ تورم دارد چشم مملکت را در می آورد اما... از مغازه بیرون می آید، در حالی که نمی داند چیزهایی که خریده با برخی قوانین کاملا مغایرت دارد و خودش حالا جزء همان هایی است که خلاف مقررات عمل کرده(!).
بنابر ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19اردیبهشت 69 هر نوع برقراری رابطه اقتصادی، تجاری و فرهنگی با کمپانی‌ها و موسسات و شرکت‌های وابسته به صهیونیست‌ها در سطح جهان ممنوع است و هر نوع خرید و فروش کالاهای صهیونیستی جزء فعالیت های اقتصادی در جهت تقویت این رژیم محسوب می شود.
حتما از خودتان می پرسید حرف ما چه ربطی با عدم رعایت قانون دارد. این جمله را بخوانید: " Pay each penny save israeal ". این عبارت بازشده عبارت مخففpepsei است و ترجمه آن یعنی "هر یک پنی را برای حفظ اسرائیل بپردازید" و این یعنی کمک کردن به چاق شدن سرطان دنیای اسلام و ادامه جنگی که امروز بی عدالتی و ظلم در آن بیداد می کند.
مردم را مجرم می کنیم!
شرکت های اسرائیلی دورتادور ما را گرفته اند و هر روز بسیاری از مردم  محصولات آن‌ها را که با کیفیت مناسبی هم عرضه می شود استفاده می کنند. سوال اینجا است وقتی قانونی مبنی بر این که استفاده از این محصولات را جرم تلقی می کند، وجود دارد چرا در کشور برای ارتقاء سطح کیفی محصولات خوراکی و رفاهی هیچ اقدامی نمی شود؟ و اصلا چرا باید این شرکت ها بخش زیادی از تولیدات خود را در کشور جمهوری اسلامی ایران عرضه می کنند در حالی که رسما حمایت آن ها از صهیونیست اعلام شده است.
شاید در وهله اول این ایراد به مردم گرفته شود که چرا از محصولات این شرکت ها استفاده می کنند ، در حالی که ایراد اصلی به تولید کنندگان داخلی است که محصولات خود را در سطح تقاضای مردم عرضه نمی کنند و هیچ نظارتی نیز بر آن ها صورت نمی گیرد! و مهمترین ایراد هم به دستگاه های نظارتی وارد است که چگونه یک باب مغازه 12متری را به خاطر پاره بودن پروانه کسب پلمپ می کنند اما به خاطر عرضه محصولات کمپانی های حامی صهیونیست ها در بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای _ دولتی و غیر دولتی _ هیچ تحرکی ندارند؟!
کشوری که خود قانون صادر می کند که حمایت از اسرائیل و صهیونیست جرم محسوب می شود، چرا باید اجازه تولید محصولات شرکت های حامی این رژیم را در اختیار برخی قرار دهد؟! این یعنی باز گذاشتن درهای جرم (عمل کردن خلاف قانون!) برای عامه مردم!
وقتی بوی صهیونیزم زندگی را بر می دارد!
گوشی‌های نوکیا (nokia) و موتورلا (Motorola) جیبهای ما را اشغال کرده است و این در حالی است که نمی دانیم، نوکیا اولین سرمایه گذاری خود را در اسرائیل از سال 2000 شروع کرد و در 4 مارس سال 2001 اقدام به ایجاد یک شبکه گسترده مخابراتی دراسرائیل کرد و در 10 می 2004 طی توافق نامه ای بین نوکیا وcellcom (شرکت مخابراتی اسرائیل) این ارتباط را عمیق تر کرد. نوکیا شرکتی نیست که تنها کالاهایش را در فروشگاههای اسرائیل به فروش می رساند بلکه به طور فعال با اسرائیل همکاری می کند و شریک او در اشغال و کشتار فلسطینیان است.
موسیقی از ام‌پی‌تری پلیرهای آی پود (IPOD) به گوش ما می‌رسد؛ سی‌پی‌یوهای اینتل (INTEL) تجارت و اقتصاد و فرهنگ و سیاست ما را می‌گرداند و اطلاعات آنها را پردازش می‌کند؛ پرینترهای اچ پی (HP) مطالب ما را به چاپ‌ می‌رساند؛ اوقات سرگرمی‌مان با فیلمهای هیجانی هالیوود (hollywood) که در کمپانی بزرگ فاکس قرن بیست( Fox 20 Centur) تولید شده، پر می‌شود و برای کودکانمان کارتون‌های معروف والت دیزنی(Walt Disney) را با تلویزیونهای پایونیر (Pioneer) نمایش می‌دهیم؛ در هنگام سفر دوربین‌های کوداک (Kodak) هستند که لحظات خاطره انگیزمان را ماندگار می‌کنند و فرزندانمان با شیرخشک های خوشمزه(!) سرلاک (cerelac) بزرگ می شوند و بدون شکلات های کیت کت (Kit Kat) و مگی (Maggi) لب به چای و قهوه و شیر نمی زنیم!
بنا بر گزارش برنا، با این وجود در هر تظاهرات و راهپیمایی و تجمعی فریاد " مرگ بر اسرائیل" سر می دهیم و علیه اسرائیل قطعنامه صادر می کنیم...در حالی که بعد از هر شعار، با استفاده از تولیدات شرکت های حامی این رژیم به قدرتمند شدن آن و افزایش فشار بر مردم محروم و مظلوم فلسطین کمک می کنیم و گوش هایمان را بر خنده ها و قهقهه های آنها می بندیم و ... می شود مسئولان بازرگانی و نظارتی در کشور _ سازمان بازرسی هم لطفا دقت کند _ توضیح دهند که چرا شعار مرگ بر اسرائیل اثر ندارد! بعلاوه اینکه لطفا دیگر نگوییم چرا این همه اعلامیه و قطعنامه و تظاهرات به ثمر نمی‌نشیند و اسرائیل روز به روز گستاخ تر می شود...
برخی شرکت ها و مارک های اسرائیلی
بر طبق مندرجات کتاب مبانی فراماسونری (ترجمه جعفر سعیدی) لیست شرکت های صهیونیستی و شرکت های حامی این رژیم عبارتند از، فورد موتورز، فیات، امی (EMI)، موییل، لیلاند، اسکوئیب، بریتیش پترولیوم، اگزوگروپ، رولن، آی.بی.ام، فوته هوفنونگ شوتله، آبوت ، اونی لو، سیبا گایگی، گروندیک، جنرال الکتریک، کلگیت-پالمولیو، اطلس کوپکو، کرایسلر، براون، وارتا، آی‏تی‏تی، کنتیننتال، آگا AGA، رنو، جان دیر، هوور، فیلیپس، بوش، گلاسکوهولدینگ، باسف، شنایدر و همچنین در این کتاب به اسامی شبکه های تلویزیونی که در دنیا برنامه های ماهواره ای بسیاری را پخش می کنند، از جمله، هوخست، کوکاکولا، CBC-ABC-NBC ، دایملر بنز، بندیکس و شرکتهای فیلمسازی مانند فولکس واگن، مسی فرگوسن، اونیورسال، بایر، اونی رویال، پارامونت، زیمنس، سینگر، یونایتد آرتیست،آی سی آی، ب.اف.گودریچ، برادران وارنر، نستله، هنکل، مترو گلدین مایر، پ.اند گمبل، فایزر، کلمبیا، گودیر، الکترولوکس، فاکس قرن بیستم، آ.ا.گ،AEG ساندوز، کاترپیلار، ک.اچ.دی، مانسمان، آی ام اریکسون، پی یو کولمان، اولیّوتی.
همچنین به نقل از سایت بین‏المللی تحریم اسرائیل، مجموعه مارک ها و علائم تجاری شرکت های حامی اسرائیل عبارتند از :AOL Time Warner ،Apax Partners & Co Ltd ،Coca-Cola ،Danone ،Delta Galil ،Disney ،Estée Laude ،IBM ،Johnson & Johnson ،Kimberly-Clark ،Lewis Trust Group Ltd ،L"Oreal ،Marks & Spencer ،Nestle ،News Corporation ،Nokia ،Revlon ،Sara Lee ،Selfridges ،The Limited، Inc ،Home Depot ،Intel ، Starbucks،Timberland ، McDonald"s ، Arsenal FC .
نستله شرکت هندی نیست!
بنا بر این گزارش گمانه زنی های بسیاری وجود دارد که این شرکت نیز از جمله شرکت های حمایت کننده رژیم اشغالگر قدس باشد! برخی می گویند که این شرکت یک شرکت هندی است که به تولید محصولات غذایی نسکافه، سرلاک، مگی، کافی میت و ... در سطح جهان می پردازد در حالی که نستله یک کمپانی تغذیه بین‌المللی است که در سال 1866 میلادی در سوئیس توسط هانری نستله تأسیس شد و اکنون در 100 کشور جهان، 350 شعبه دارد. نستله در سال 1998 جایزه جوبیلی (Jubilee Award) را از دست نخست وزیر رژیم صهیونیستی (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرد. در واقع این جایزه به بزرگترین شرکت‌های تأمین کننده اقتصاد اسرائیل اعطا شده است.
نستله در سال2000 میلادی، مبلغ 6/14 میلیون دلار به صندوق غرامت هلوکاست واریز کرده است و حتی بیانیه رسمی پرداخت چنین مبلغی را در اختیار قرار داده است. اکنون نستله بیش از 4هزار پرسنل در بیش از ده شعبه اصلی در سرزمین‌های اشغالی دارد که یکی از مهمترین شعب آن، در شهرک صهیونیستی سدیروت (واقع در مناطق اشغالی نوار غزه) به مساحت 700 متر مربع می‌باشد. شرکت نستله مالک 1/50 درصد سهام شرکت اسرائیلی Osem(از بزرگترین شرکت‌های غذایی اسرائیل) است و آمریکا سالانه 24 میلیون دلار را به ازای سرمایه‌گذاری در اسرائیل به این شرکت اعطا می‌کند همچنین نستله در سال 2000 اعلام کرد برای راه اندازی مرکز جدید در اسراییل میلیونها دلارسرمایه گذاری خواهد کرد.
نام شرکت نستله به دلیل ارتباط عیان و مبرهن اقتصادی با رژیم صهیونیستی، در لیست معتبرترین نهادهای بین‌المللی تحریم اسرائیل موجود است و تا کنون در نقاط مختلف جهان این شرکت توسط گروه‌های مختلف مسلمان و غیر مسلمان، به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی تحریم شده است.
از دیگر سو، نستله فعالیت‌های تبلیغی خود را طی مدت تأسیس تا امروز به تدریج افزایش داده است؛ از ماشین‌های ویژه‌ی تبلیغاتی توزیع محصولات تا عرضه رایگان برخی محصولات در برخی محافل و مجالس فرهنگی مانند جشنواره جاری فیلم فجر، فرهنگسراها، آگهی‌های روزنامه‌ها، بیلبوردها، دانشگاه‌ها، اتوبوس‌ها و ... امور مشتریان شرکت نستله ایران از چندین ماه قبل، اقدام به برگزاری کلاس‌های ویژه آشپزی خانم‌ها در فرهنگسراهای تهران و دیگر شهرستان‌ها نموده است. طبق اعلام پایگاه اینترنتی نستله ایران(!)، تا کنون به 5000 خانم ایرانی آموزش داده است. شرکت نستله در اسفند سال 1384، اقدام به برگزاری یک جشن و مسابقه بزرگ سراسری در ایران نموده است و برندگان این مسابقه را به تور کشور سوئیس فرستاده است. رئیس نستله ایران یک غیرایرانی به نام پیر تروبا است و پرسنل آموزش دیده این شرکت 180 نفر می باشند.
با وجود این، همه شرکت ها و محصولات اسرائیلی که در اطراف ما وجود دارد، چه کسی می تواند پاسخگوی کمک های مردم به جنگ زده های فلسطینی باشد. آیا وقت آن نرسیده است که در کنار شعار ها کمی حرف هایمان را عملی کنیم و تحریم ها را جدی تر بگیریم؟ آیا از برخی کشورهای مسلمان که در یک هفته با تحریم کالاهای هلندی، اقتصاد این کشور را با نقص جدی مواجه کردند؛ کمتریم؟ آیا وزارت امور خارجه ما همچنان در حال محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است؟ آیا...چاره را باید کجا جستجو کرد؟
این گزارش ادامه دارد...

منبع سایت آدینه


نوشته شده در  پنج شنبه 88/2/3ساعت  5:8 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()