سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سلام حتما این تاپیک را دنبال کنید تا نه چیز حرام بخورید نه چیز حرام بپوشید و نه چیز حرام نگاه کنید

چگونه تحریم اقتصادی اسرائیل ممکن است؟ معرفی کوکاکولا و پپسی ...
از آنجایی که رژیم اشغالگر قدس از ابتدای تشکیل تا به حال قصد مشروعیت بخشیدن به خود را داشته است به طرق مختلف سعی نموده تا کشور ها و مجامع جهانی و بین المللی ، وجود وی را به رسمیت بشمارند و حتی حاضر است برای گرفتن این امتیاز دست به هر اقدامی بزند ، از فشار های سیاسی و بین المللی ، هجمه های فرهنگی ، تاریخ سازی دروغین گرفته تا راهکارهای صلح گرایانه .
در طی سالیان اخیر نه تنها مجامع و ملل مسلمان و جهان عرب دست به مبارزه ی آشکار علیه این جرثومه ی فساد نزده اند بلکه روز به روز شاهد وجود کرسی های بیشتری از رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی و همچنین به تبع آن حذف نام فلسطین می باشیم .
کشور های عربی نه تنها به این مسئله راضی نشدند بلکه روابط مخفیانه و گاهی نیز آشکارا با سران رژیم صهیونیستی بر قرار می کنند و به نام گفتگو و.... پیمان هایی را با یکدیگر منعقد می کنند که این اواخر شاهد بودیم که زمزمه هایی از برخی کشور های عربی و غیر عربی مسلمان بلند شد که در صدد ایجاد سفارتخانه ی اسرائیل در خاک کشورشان بودند . !!

نه تنها صهیونیستها توانستند تا این حد نفوذ کنند بلکه در همین ایران اسلامی خودمان که دشمن درجه یک اسرائیل هستیم از درون کشور حرف از رابطه با اسرائیل ، پایان دوران قهر و… زده می شود .
حتی در سایت ایرانی Cloob ما شاهد این مسئله بودیم که در لیست کشور های موجود نامی از فلسطین مشاهده نمی شد و به جای نام فلسطین شاهد نام منحوس اسرائیل بودیم . که این مسئله با مخالفت اعضا روبرو شد که مدیران این سایت پس از اخراج کاربرانی که اعتراض کرده بودند این لیست را تصحیح نمود و اشاره داشت که به علت احترام به کاربران این تغییر حاصل شده است و. این موضوع بیانگر این است که آنها قلبا به این معتقدند که اسرائیل کشوریست مشروع و دیگر در نقشه های جهانی نامی برای فلسطین وجود ندارند . !!
آنچه ذکر شد نمونه ای از هزاران اتفاقاتی است که از این قبیل می افتد. اما امروزه رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به خود به ایجاد رابطه با همسایگان خود نیازمند است و همینطور کشور های عربی دیگر . زیرا بدین واسطه هم در میان آنها نفوذ کرده و هم عنان آنها را به دست میگیرد . یکی از جنبه های این رابطه . روابط اقتصادی و بازرگانی است .بدین سبب در سالهای اخیر نوعی همکاری اقتصادی میان طرفین مذکور پدید آمده است ، که در سال 2003 این آمار بسیار قابل توجه و همچنین تاسف برانگیز است . در این سال این رژیم با 14 کشور عربی رابطه اقتصادی برقرار کرد که حجم آن به 193 میلیون و 960 هزار دلار می باشد که عبارتند از:

کشور حجم کل مبادلات میزان صادرات میزان واردات
ادرن 000ر200ر131 $ 000ر500ر44 $ 000ر700ر86 $
مصر 000ر610ر48 $ 000ر110ر22 $ 000ر500ر26 $
مغرب 000ر840ر7 $ 000ر140ر1 $ 000ر700ر6 $
جیبوتی 000ر270ر1 $
عربستان 000ر270ر1 $
امارات متحده 000ر904 $ 000ر400 $ 000ر900 $
لبنان 000ر802 $ 000ر2 $ 000ر800 $
عراق 000ر502 $ 000ر2 $ 000ر500 $
الجزایر 000ر501 $ 000ر1 $ 000ر500 $

کشور های قطر ، تونس ، عمان و موریتانی در رتبه های دهم تا سیزدهم قرار دارند و حجم مبادلات تمام آنها با رژیم صهیونیستی 542 هزار دلار است که 99 درصد آن را داردات تشکیل می دهد !!
بدین ترتیب می توان به راحتی در یافت که رژیم صهیونیستی در سالهای اخیر چگونه توانسته است موجودیت اقتصادی خود را بر منطقه تحمیل نماید و آنچه را که نتوانسته با قدرت نظامی به دست آورد (سلطه ی بر منطقه خاورمیانه و جهان عرب) از طریق عادی سازی بازرگانی و اقتصادی محقق سازد . به گونه ای دیگر تحریم اسرائیل توسط جهان اسلام به نوعی افسانه تلقی گردد .
کوکا می خوری یا پپسی ؟
در دو مطلب قبل تر به تحریم اقتصادی رژیم صهیونیستی اشاره ای کرده بودم و اینکه برخی از کشورهای عربی و مسلمان طی چند سال اخیر مراودات تجاری و اقتصادی با رژیم صهیونیستی داشتند و به نوعی با اجرای این روابط این رژیم غاصب را به رسمیت شمردند .
تحریم اقتصادی اسرائیل راهکاریست که میتواند در عرصه ی اقتصادی و سیاسی برای کشورهای مسلمان بسیار مفید و مناسب باشد . نه تنها تحریم نوعی مبارزه و مقاومت محسوب می شود بلکه به نوعی بیانگر این موضوع می باشد که اسرائیل مشروعیت این را دارا نیست که کشور های مسلمان با وی ارتباطات تجاری و اقتصادی برقرار کنند . اما متاسفانه در سالهای اخیر برخی از کشور های مسلمان به صورت غیر مستقیم و با وجود واسطه دست به انجام اینگونه روابط می زنند و نه تنها رژیم صهیونیستی را در این مرادوات منتفع می کنند بلکه کشوری نیز به عنوان واسطه مبالغ کلان و هنگفتی را کسب می شود .از کالاهای ساخت اسرائیل و یا کالاهایی که سازندگان و سرمایه گذاران آن صهیونیست ها و یهودیان هستند و رژیم صهیونیستی را از ساخت و فروش محصولات خود منتفع می کنند بسیار میتوان نام برد ولی از میان آنها دو محصولی که مد نظر بنده هستند دو شرکت نوشابه های کوکاکولا و پپسی هستند .
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این دو نوشابه در ایران نه تولید و نه وارد می شدند و نه به فروش می رسیدند اما در سه سال پیش شاهد بودیم این دو محصول وارد بازار شدند و بازار نوشابه ی ایران را در قبضه ی خود در آوردند و با قرار دادی که با شرکت ساسان امضاء کردند تولید این محصولات تحت لیسانس کوکا و پپسی آغاز شد . اما می خواهیم بیشتر نسبت به این دو محصول آگاهی پیدا کنیم .
کوکا کولا :
آرم این محصول که همان نوشته ی تحریری و سر هم انگلیسی Coca cola می باشد را بر عکس کنیم و خطوط تزئینی زائد را حذف کنیم شاهد دو جمله ی عربی میشود : لا محمد ، لامکه


دو اصل بنیادین اسلام . پیامبر و همچنین شهر مکه که کعبه، خانه ی خدا و قبله ی تمامی مسلمین جهان در آن واقع شده و به نوعی نماد اسلام است. این محصول بدین ترتیب این دو ا نشانه گرفته است!
محصولات و شرکتهای وابسته به کو کا کولا:
Dr Pepper, Fanta, Fruitopia.Schweppes , Kia ora, Litt, Sprite,Sunkist
توضیحات:در سال1997 نماینده اقتصادی دولت اسراییل از این شرکت به دلیل حمایت مستمر ازاسرائیل در سی سال گذشته و امتناع از پذیرفتن تحریم اسرائیل از جانب اتحادیه عرب قدر دانی نمود.این شرکت ضمن حمایت آشکارا ومستمر از اسراییل اعلام کرده بود که حاضر است چندین میلیارد دلار برای اسقاط نظام جمهوری اسلامی ایران نیز سرمایه گذاری کند.متاسفانه نمایندگی تحت لیسانس این شرکت در کارخانه خوشگوار مشهد همین الان هم فعال استسالیانه یک و نیم میلیارد سود به شرکت اصلی ،در آمریکا می فرستد!!؟؟
پپسی :
برای نوشابه ی پپسی باید دقت بیشتری خرج داد . پپسی مخفف جمله ی انگلیسی :
Pay Every Penny to Save Israel یعنی هر پنی را برای تامین اسرائیل بپردازید .

خب در کشوری مسلمان ، ما نوشابه های پپسی را می نوشیم بی خبر از اینکه ریال به ریال آن تبدیل به گلوله هایی می شود که در سینه کودکان ، برادران و خواهرانمان در فلسطین می نشیند و نه تنها اینگونه است بلکه دشمن خود را تقویت می کنیم . مواردی که در رد سخن من مطرح می شود این است که اینها ساخت اسرائیل نیستند در همین ایران خودمان در مشهدالرضای خودمان تولید میشود !
جواب : اگر توجه کنیم روی همین نوشابه ها نوشته شده تحت لیسانس کوکا و یا پپسی یعنی فرمول ، مواد اولیه را از شرکت اصلی میگیرند و در ازای اینها قرار دادی منعقد می شود و پولی به طرف حساب داده می شود . در ضمن نوشابه های فانتا و سپرایت تحت لیسانس کوکا و همچنین نوشابه ی میرندا تحت لیسانس پپسی می باشد !!
منبع پی سی فروم

نوشته شده در  پنج شنبه 88/2/3ساعت  4:19 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()