سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سوال : چرا آسیا همانند اروپا ، افریقا و امریکای لاتین یک اتحادیه واحد ندارد و آیا یک اتحادیه واحد داشته باشد بهتر نیست؟

پاسخ : با سلام
به دلیل آنکه یهودیان در آمریکا از قدرت و نفوذ بسیار زیادی برخوردار هستند. برخی دلایل قدرت یهودیان عبارتند از:
1- اینکه یهودیان آمریکا اکثرا متمول و پولدار هستند و از سوی دیگر برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یا کنگره یا سنا نیاز به تبلیغات وسیع است و یهودیان با تامین هزینه تبلیغات، نمایندگان را وامدار خود می سازند.
2- یهودیان به صورت شبکه ای عمل می نمایند و کاملا پشت همدیگر را دارند. سازمانی به نام آیپک در آمریکا به صورت شبکه ای یهودیان را به هم مرتبط می کند و آنها را متحد می سازد. آیپک AIPAC کمیته آمریکایی روابط اجتماعی اسرائیل (American Israel Public Affairs Committee) است که یک لابی بزرگ در آمریکا است.
3- یهودیان بر بسیاری از رسانه ها در آمریکا و نیز بسیاری از استودیوهای هالیوود نفوذ دارند که این امر قدرت و نفوذ آنها را بیشتر می سازد.


4- برخی از آمریکایی های مسیحی به دلایل مذهبی طرفدار حمایت از اسراییل هستند زیرا معتقدند سلطه اسراییل بر سرزمین مقدس زمینه را برای بازگشت مسیح فراهم می کند لذا از اسراییل حمایت میکنند. به این گروه" مسیحیان صهیونیستی" می گویند.
ذکر این نکته ضروری است که علی رغم قدرت و نفوذ بسیار زیاد اسراییل نباید در این زمینه افراط کرد و آنها را بر انجام هرکاری توانا دانست. چون خود این امر کمک به اسراییل است.
ضمنا در بین یهودیان نیز گروههایی هستند که با اسراییل مخالف هستند.

 

 

داشته باشد بهتر نیست؟

پاسخ : با سلام
طبیعی است که اگر اتحادیه باشد بهتر است اما تشکیل هر اتحادیه ای نیاز به زمینه های مشترک دارد. آسیا قاره پهناوری است که تنوع قومی، زبانی و مذهبی آن بسیار زیاد است و لذا یافتن زمینه های اشتراک دشوار است. مثلا کشورهای اروپایی از لحاظ توسعه یافتگی من حیث المجموع شبیه هستند هرچند که اروپای غربی کمتر توسعه یافته است اما در آسیا ما هم ژاپن را داریم که کشوری توسعه یافته است وهم مالزی وکره جنوبی که نزدیک به توسعه یافتگی هستند و ایران، چین و هند که درحال توسعه هستند و برخی کشورهای عقب مانده و توسعه نیافته مانند کره شمالی. طبیعی است که این کشورها را نمی توان به راحتی گرد هم جمع کرد. در حالی که در آفریقا و آمریکای لاتین چنین تنوعی وجود ندارد.
مضاف بر اینکه از لحاظ مذهب هم تفاوتهای زیادی درمیان این کشورها وجود دارد. ایران، عربستان و .. داعیه دار اسلام هستند. هندوستان داعیه دار هندوست. ژاپن از شینتو طرفداری می کند، چین ازکمونیسم حمایت میکند،
پهناور
به همین دلیل معمولا کشورهای آسیایی ترجیح می دهند اتحادیه های کوچکتر تشکیل دهند مانند اکو، سارک، شانگهای و....

 

 

سوال : سلام
خسته نباشید
چرا آمریکا و کلاّ کشورهای اروپایی که اینقدر در کارهاشون دقیق هستند و برنامه چند سال آینده ی( حتی 20-30 سال آینده ) خودشون را در بیشتر زمینه می دانند و حساب می کنند و کلا اینقدر دقیق هستند ، پس چرا شکست خوردند و دچار رکود اقتصادی شدند ؟
اصلا چرا دچار رکود اقتصادی شدند؟
عامل و ریشه ی این رکود چه بود ؟
آیا آنها پیش بینی این رکود را می کردند ؟
و این رکود تقصیر چه کس یا کسانی است ؟
ممنونم

 

سوال : سلام
اگه لطف کنید پیرامون آیپک(aipac) اطلاعات بیشتری بدهید
ضمنا منابعی را برای جستجو و مطالعه بیشتر معرفی بفرمایید

پاسخ : با سلام
قوی ترین نوع لابی ها را صهیونیست ها در آمریکا دارند و آن را به شکلی منظم و سازمانمند در آورده اند. سازمانی در آمریکا وجود دارد به نام آیپک American Israel Public Affairs Committee= AIPAC این کمیته متشکل از یهودیانی است که سعی می کنند مواضع خود را در موضوعات مختلف هماهنگ کنند. به دلیل آنکه اکثر اعضای این سازمان را یهودیان پولدار تشکیل می دهند می توانند با خرید افراد و وعده پرداخت هزینه های انتخاباتی افراد مورد نظر خود و یا افرادی که قول حمایت از آنها در مجلس را می دهند، به نمایندگی برسانند.
برای بررسی بیشتر به سایتهای تخصصی صهیونیسم مراجعه نمایید:
http://www.rasad.ir/
http://yahood.net/
ضمنا یم توانید به کتابهای زیر نیزمراجعه کنید:
1-یهود یگانه مشکله جهان
2- بیداری: ناگفته هایی از نفوذ یهود در آمریکا ، دیوید دیوک ، نشر: تسنیم اندیشه (12 اردیبهشت، 1385)
لازم به یادآوری است که معرفی کتاب و سایت به معنای تایید تمام مطالب آنها نیست

 

 

تقاط مشترک و غیر قابل قبول لیبرالیسم و اسلام چیست. از نظر حکومت اسلامی لیبرالیسم قابل قبول است یا خیر؟

پاسخ : با عرض سلام
در مباحث مربوط به علوم سیاسی باید معنای دقیق واژه ها را در نظر گرفت تا دچار خلط بحث نشویم.
1- گاهی معنای لیبرالیبسم این است که انسان آزاد است هرگونه که می خواهد زندگی کند و تنها حد یقف برای او این است که آزادی انسان دیگری را خدشه دار نکند،
بدیهی است این معنای آزادی با اسلام سازگار نیست. در اسلام انسان آزادنیست که هرگونه که می خواهد زندگی کند. بسیاری از گناهان هستند که فرد در ارتکاب آنها آزادی ندارد حتی اگر در خفا و تنهایی باشد. و اگر اثبات شود آن فرد مجازات خواهد شد. به عنوان مثال فردی در منزل خود شرابخواری کند و بعدخودش در نزد شارع اقرار کند -با وجود سایر شرایط- حد بر او جاری می شود.
2- اما ممکن است منظور از آزادی این باشد که در اسلام دیکتاتوری وجود ندارد. اسلام عقیده و باور خود را به زور بر انسانها تحمیل نمی کند. به این معنا اسلام با آزادی سازگار است. چنانچه در قرآن آمده است که لااکراه فی الدین.
و یا در سیره امام علی (ع) آمده است که ایشان خوارج را در اظهار عقاید خودشان آزاد گذاشت و هر گاه آنها عقاید خود را بیان می کردند ایشان نیز به نحو مستدل بیان می کردند. تا اینکه خبر رسید خوارج سلاح برداشته و زن بارداری را با فرزندش کشته اند. انگاه امام علی نیز اسلحه برداشتند و آنها را سرکوب کردند.
بنابراین این گونه آزادی ها در اسلام وجود دارد اما این آزادی در چارچوب قواعد اسلام است و با ازادی غربی که حد و حصر چندانی ندارد سازگار نیست.

 

 

می خواستم بدانم اگر سیا ست خارجی ایران حمایت از مردم فلستین وقطع رابطه و تحریم اسرائیل است پس چرا کالاهای اسرا ئیلی از مرز های قانونی وارد کشور می شوند در ایران نمایندگی رسمی دارند و بصورت گسترده در رسانه ها تبلیغ می شوند و مردم هم بدون اینکه اطلاع داشته باشند این کالاها را خریداری می کنند و تلویزیون و دیگر رسانه ها هم در این مورد اطلاع رسانی نمی کنند ؟

پاسخ : با سلام مجدد
در ایران نیز این مساله دنبال می شود. وزارت امور خارجه در یک مجموعه 6 جلدی اسامی این شرکت ها را منتشر کرده است. اسامی برخی شرکتهای مهم از طریق تراکت در سطح شهر و نیز سایتهای اینترنتی اطلاع رسانی می شود. به عنوان مثال به وب سایت زیر مراجعه کنید:
http://boycottisrael.parsiblog.com

 

با سلام
حرف شما درست است. متاسفانه در مورد کالاهای اسراییلی اطلاع رسانی درستی نمی شود. البته به ندرت دیده شده که به صورت گسترده در رسانه ها تبلیغ بشوند، اما اطلاع رسانی صحیح صورت نگرفته است. اما توجه به نکات ذیل نیز سودمند است:
1- تعدادشرکتهای اسراییلی بسیار زیاد است و به چند شرکت محدود نمی شود، به نحوی که وزارت امور خارجه اسامی این شرکتها را در 6 جلد منتشر کرده است.
2- شرکتهای تجاری سهامداران متعددی دارند و برخی از آنها ممکن است یهودی باشند و برخی دیگر نباشند.
3- مضافا بر اینکه این گونه نیست که بتوان به راحتی مذهب سهامداران را تشخیص داد.
4- بسیاری از شرکتهای تجاری سهامداران خود را عوض می کنند. بدین معنا که سهامدارن آنها سهام خود را با افراد حقیقی و حقوقی دیگر واگذار می کنند و لذا ممکن است اکثر سهامداران یک شرکت در یک مقطع یهودی باشد ولی در مقطع بعد نباشد.

 

 

سوال : باعرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر نساج
لطفا بفرمایید روابط ایران از نظر اقتصادی،فرهنگی،نظامی و...با کره جنوبی چگونه است؟

پاسخ : باسلام
ایران روابط بسیار خوبی با کره جنوبی دارد و به خصوص آنکه روابط اقتصادی دو کشور در حد بسیار مطلوبی است. بسیاری از لوازم خانگی مانند اسنوا و خودروها مانند پراید یا دوو با مشارکت شرکتهای کره ای تولید می شوند. حجم مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی طی سه سال گذشته بیش از 9میلیارد دلار بوده است و کره جنوبی در سال 2004 با صادرات 8/1میلیارد دلاری به ایران سومین کشور صادرکننده به ایران بود.

مهمترین اقلام صادراتی ایران به کره جنوبی شامل بوتان مایع شده،پروپان مایع شده،انجیر تازه یا خشک کرده،انواع میوه ها،پسته تازه یا خشک کرده،خاویار،سنگ مرمر،چرم گوسفند و ...

مهمترین اقلام وارداتی ایران از کره جنوبی عبارتند از:قطعات خودرو،وسایل برقی،دستگاههای مکانیکی،انواع کاغذ و مقوا،دستگاههای تهویه،فولادو ...

برخی طرحهای فنی نیز توسط کارشناسان کره ای در ایران به اجرا در آمده است که از آن جمله می توان به راه آهن بافق-بندر عباس، پالایشگاه گازکنگان وبرخی نیروگاههای برق اشاره کرد.

از لحاظ فرهنگی نیز میان دو کشور مبادلات فیلم وسریال وجود داردکه می توان به پخش سریالهای کره ای در صدا و سیما اشاره کرد.
چندی پیش نمایشگاه هفت هزار سال فرهنگ و تمدن ایران با عنوان " شکوه پارسی "به مدت چهار ماه در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد که با استقبال بسیار خوب مردم پایتخت کره جنوبی روبرو شد به طوری که طی این مدت حدود 300 هزار نفر از نزدیک از آثار به نمایش در آمده از ادوار مختلف تاریخ کشورمان بازدید به عمل آورده اند. این استقبال گسترده باعث شده تا این آثار به شهر " ته گو " سومین شهر بزرگ کره جنوبی نیز منتقل شود و به مدت سه ماه نیز در معرض دید سایر علاقه مندان کره ای قرار گیرد.

اما روابط نظامی چندانی میان دو کشور وجود ندارد. مبادلات نظامی ما بیشتر با کره شمالی است تا کره جنوبی

 

شورا تمام موارد این نامزد رو که صلاحیت داره یانه شورای نگهبان برسی می کنه که اگه شرایتش موافق نبود از کاندیدا شدن رد میشه یعنی صلاحیتشو شورای نگهبان رد میکنه بنابراین کسانی وارد مجلس میشن که قبلا صلاحیتشونو شورای نگهبان قبول کرده باشه پس چرا اون نماینده ای که انتخاب میشه دوباره توی مجلس توسط خود نماینده ها (در هیات رییسه ی موقت) مورد بررسی قرار میگیره مگه قبلا تایید صلاحیت نشده بود؟
البته به نظر خودم یه کم منطقی به نظر میرسه چون اگه اشتباهی هم صورت گرفته باشه مجددا بررسی میشه و اگه نماینده ای صالح نباشه رد صلاحیت میشه ولی سؤال اینجاست که این اهمیت شورای نگهبان رو زیر سوال نمی بره؟پس نماینده ای که مردم انتخاب کردن و مجلس رد صلاحیت میگنه چی میشه؟ احتمالا یه مزایا و معایبی باید داشته باشه اما چه مزیت و معایبی میشه وجود داشته باشه برای این قانون؟ اگه میشه کامل راهنماییم کنید ممنون میشم. خدانگهدار

 

 

پاسخ : با سلام
علت طرح بحث اعتبار نامه نمایندگان در مجلس به مساله ای غیر از صلاحیت نمایندگان مربوط است.
نمایندگانی که در مجلس قانون وضع می کنند برای تمام مردم ایران قانون وضع می کنند اما مشکلی وجود دارد و آن این است که هر نماینده مجلس تنها از سوی تعدادی از مردم که ساکن شهر یا روستاهای حوزه انتخابیه او بوده اند، انتخاب شده است. مثلا نماینده تهران تنها نماینده مردم تهران است و نه کل کشور و حق وضع قانون برای کل کشور را ندارد زیرا نماینده تمام مردم ایران نیست.
برای حل این مشکل گفتند که نمایندگان سایر حوزه های انتخابیه به نمایندگی از مردمی که به آنها رای داده اند نیز باید ایشان را تایید کنند تا او نماینده تمام مردم ایران شود. و به این صورت بود که بحثی تحت عنوان اعتبارنامه نمایندگان مطرح شد. به این ترتیب هر یک از نمایندگان باید تایید سایر نمایندگان را نیز کسب کنند. حال اگر اعتبار نامه نماینده ای رد شود بدین معناست که تنها مردم حوزه انتخابیه او را قبول دارند امانمایندگان سایر نقاط کشور قبول ندارند که این فرد نماینده ملت ایران در مجلس باشد.

 

 

منبع : http://www.tebyan.com/

 

منبع که ما برداشتیم صبحدم

 

 


نوشته شده در  جمعه 88/1/28ساعت  11:22 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()