سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روشنفکران جهانی طی بیانه‌ای خواستار شدند

فراخوانی برای بایکوت اسرائیل

اندیشه  - رحمان بوذری

از جنگ اخیر اسرائیل علیه غزه بیش از سه ماه می‌گذرد. در طول این جنگ کمتر کسی بود که آن را محکوم نکرده باشد. روشنفکران، سیاستمداران، از همه مهم‌تر، مردم سراسر دنیا خواستار پایان‌دادن به این حملات شدند. حالا که آتش‌بس همیشه لرزان حکمفرما شده، کمتر کسی به این مسأله توجه دارد. با این‌همه اکنون زمان آن فرارسیده تا به‌دور از آمار روزانه کشتار و خونریزی درباره این معضل فکر کرد و بدان اندیشید. از این‌رو گروهی از فعالان صلح یهودی که بخش اعظم آنها را روشنفکران کشورهای مختلف اروپایی تشکیل می‌دهند در نامه‌ای خواستار بایکوت اسرائیل شده‌اند. شاید جرقه این نامه را مقاله نوامی کلاین - که امضای او هم پای این نامه به چشم می‌‌خورد - در روزنامه نیشن در همان اوایل شروع جنگ اخیر (7 ژانویه 2009) زد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 88/2/6ساعت  11:30 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()

استفاده از تحریم اقتصادى به عنوان ابزارى جهت مهار رژیم هاى سیاسى و تغییر رفتار و ماهیت آنها در دو دهه اخیر گسترش چشمگیرى یافته و کاربرد آن دستخوش تحولات گسترده اى شده است که در ایجاد این تحولات نیز سه پدیده کلان بین المللى تأثیرات چشمگیرى داشته اند:
?-  جهانى شدن
?-  پایان جنگ سرد
?-  واقعه ?? سپتامبر
روند جهانى شدن تأثیرات مهم و چشمگیرى بر میزان و چگونگى کاربرد تحریم اقتصادى داشته است. به این ترتیب که روند جهانى شدن با ادغام فزاینده اقتصادى، سیاسى و فرهنگى کشورها، مرز بین سیاست داخلى و خارجى را کمرنگ و سرنوشت اقتصادى و سیاسى کشورها را به یکدیگر وابسته کرده است.
نوشته شده در  پنج شنبه 88/2/3ساعت  4:11 عصر  توسط تحریم اسرائیل 
  نظرات دیگران()